آلومینیوم و مس

افزایش ۴ برابری برنامه اکتشافی شرکت آلومینای ایران

افزایش ۴ برابری برنامه اکتشافی شرکت آلومینای ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت آلومینای ایران اعلام کرد: برنامه‌های اکتشافی این شرکت بیش از ۴ برابر افزایش یافت که از اواخر امسال اجرایی می‌شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت آلومینای ایران اعلام کرد: برنامه‌های اکتشافی این شرکت بیش از 4 برابر افزایش یافت که از اواخر امسال اجرایی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز ،تورج زارع افزود: میزان حفاری در این شرکت که تاکنون حدود 2500 متر بود، اکنون رسیدن به بیش از 11 هزار متر حفاری(در سال) را در برنامه خود قرار داده است.
وی ادامه داد: یکی از چالش‌های آلومینا در آینده، تامین بوکسیت خواهد بود؛ به طوری که ممکن است تا دو یا سه سال آینده در کشور بوکیست داشته باشیم، ‌بنابراین اگر فعالیت اکتشافی نداشته باشیم، در آینده مشکل تامین بوکیست خواهیم داشت.
زارع در خصوص کشف ذخایر جدید گفت: برای کشف ذخایر جدید باید اکتشافات تکمیلی انجام بدهیم. اکنون در سطح ذخایر احتمالی و زمین شناسی است که باید به ذخایر قطعی، قابل معدنکاری و  اقتصادی ارتقاء دهیم تا بتوانیم با اطمینان بالاتری برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.
وی یکی دیگر از برنامه‌های شرکت را اجرای طرح تولید شمش آلومینیوم ذکر کرد و افزود: اجرای این طرح از سال 86 آغاز شده اما اکنون تنها 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دنبال تکمیل این طرح با حمایت ایمیدرو هستیم.
زارع اظهار کرد: اجرای طرح تولید شمش آلومینیوم با همکاری شرکت خارجی (ان.اف.سی) ادامه می یابد که امیدواریم با حمایت‌های ایمیدرو تا پایان سال 95 تکمیل و به بهره برداری برسد.
 وی افزود: ظرفیت فاز نخست کارخانه تولید شمش آلومینیوم براساس برنامه 36 هزار و 600 تن بود اما با مطالعات تکمیلی شرکت ان.اف.سی که کارشناسان آن اکنون بیش از 2 ماه در سایت کارخانه مستقر هستند، امکان افزایش ظرفیت تولید تا 40 هزار تن هم نوید داده شده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد