فولاد و آهن

تولید ریل ذوب آهن با جدیت پیگیری می‌شود

تولید ریل ذوب آهن با جدیت پیگیری می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز- استاندار اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان با انعقاد قرارداد تولید ریل ملی می‌تواند بازار خوبی داشته باشد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- استاندار اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان با انعقاد قرارداد تولید ریل ملی می‌تواند بازار خوبی داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، رسول زرگرپور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اشاره به قرارداد تولید ریل ملی اظهار کرد: در سال گذشته با سفر 3 وزیر به اصفهان قرارداد 3 جانبه با ذوب آهن برای تولید ریل به امضا رسید که با این قرارداد واردات ریل به حداقل خواهد رسید و ذوب آهن که در تنوع محصول با مشکل مواجه شده بود توانست با تولید ریل، مشکل خود را برطرف کند.
وی با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید در خصوص توسعه ناوگان ریلی به صورت وسیع تصریح کرد: مدیریت قبلی ذوب آهن اعلام کرده بود که تا شهریور امسال نخستین تولید آزمایشی صورت خواهد گرفت اما به دلیل مشکلات مالی و تحریم‌ها این پروژه با تاخیر 6 ماهه همراه شده بود و درحال‌حاضر مدیریت فعلی ذوب آهن اعلام کرده که پروژه 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تولید آزمایشی تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.
زرگرپور با اشاره به واردات ریل از خارج از کشور گفت: با پیگیری‌های انجام شده اعلام شد ذوب آهن به هیچ وجه از ریل خارج نشده است بلکه براساس گفته وزیر کشور حدود 11 هزار کیلومتر باید راه ریلی آماده شود و تمام خریدی که صورت گرفته کمتر از 2 هزار کیلومتر از نیاز کشور را پاسخگو است.
وی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی قول داده است که هر زمان تولید ریل استاندارد انجام شد قرارداد سه ساله با این شرکت منعقد خواهد کرد و حجم نیاز به قدری است که واردات صورت گرفته نیاز کشور را برطرف نمی‌کند.

استاندار اصفهان در پایان گفت: تولید ریل ذوب آهن با قوت و با جدیت در حال پیگیری است و با توضیحاتی که مسئولان کشوری داده‌اند هیچگونه نگرانی وجود ندارد و امیدواریم ذوب آهن هرچه سریعتر تولید آزمایشی خود را آغاز کند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد