معدن

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با معدن نیوز اعلام کرد:

تبدیل تهران به محور صنایع وابسته با شن و ماسه

تبدیل تهران به محور صنایع وابسته با شن و ماسه
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قرارگرفتن بیش از ۵۰ درصد معادن شن و ماسه کشور در استان تهران، بر ضرورت استقرار و ایجاد صنایع پایین دستی این مواد معدنی همچون آسفالت و... تاکید کرد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قرارگرفتن بیش از 50 درصد معادن شن و ماسه کشور در استان تهران، بر ضرورت استقرار و ایجاد صنایع پایین دستی این مواد معدنی همچون آسفالت و... تاکید کرد.
بیژن پناهی زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز با اشاره به اینکه فعالیت بسیاری از معادن شن و ماسه تهران از سوی سازمان محیط‌زیست کشور متوقف شده است، افزود: درحال‌حاضر فعالیت‌های ساخت‌وساز در کشور به پایین‌ترین میزان خود در سال‌های گذشته رسیده است از این رو بسیاری از معادن شن و ماسه کشور با کمترین ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از معادن به دلیل آلایندگی با سازمان محیط‌زیست کشور به چالش‌های جدی برخورده‌اند که فعالیت آنها را با محدودیت مواجه کرده این در حالی است که منشا الودگی تهران بیشتر ناشی از دود ماشین و... است.
معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه معادن شن و ماسه تهران به دلیل نیاز این استان به ساخت‌وساز باید فعال تر شوند، افزود: درحال‌حاضر شهر تهران بیشترین ساخت‌وساز را نسبت به سایر استان‌های کشور دارد از این رو نسبت به سایر مناطق کشور به مصالح ساختمانی و... نیاز دارد ضمن آن‌که باید از معادن شن و ماسه کشور حمایت شود تا بتوانند نیاز مصالح کشور را تامین کنند.
پناهی‌زاده همچنین اظهار کرد: صنایع وابسته همچون آسفالت نیز باید در کنار این معادن احداث شود تا ضمن اشتغالزایی بتوان میزان فعالیت و ظرفیت تولید این معادن را افزایش داد.
وی تصریح کرد: به طور قطع این معادن در اشتغالزایی چندان موثر نیستند اما در گردش مالی و فعالیت‌های اقتصادی کشور نقش محسوسی دارند زیرا درحال‌حاضر ذخایر بالایی از شن و ماسه در کشور وجود دارد که می‌تواند با بهره‌برداری مناسب به نیاز ساخت‌وساز کشور پاسخ دهد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد