اکتشاف و ماشین آلات

پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت نخستین پارک موزه علوم زمین

پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت نخستین پارک موزه علوم زمین
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال‌شرق گفت: نخستین پارک موزه علوم‌زمین و بزرگترین موزه علوم زمین کشور با پیشرفت ۹۵ درصدی در بخش ابنیه برای تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی نیازمند تامین اعتبار است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال‌شرق گفت: نخستین پارک موزه علوم‌زمین و بزرگترین موزه علوم زمین کشور با پیشرفت 95 درصدی در بخش ابنیه برای تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی نیازمند تامین اعتبار است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، جعفر طاهری با بیان این‌که این موزه در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع با زیربنای هزار و 750 مترمربع در مشهد 95 درصد پیشرفت اجرایی دارد، تصریح کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات به میزان 20 میلیارد ریال نخستین پارک موزه علوم زمین و بزرگترین موزه علوم‌زمین کشور سال آینده در مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گفته وی، ایران بهشت زمین‌شناسان جهان است زیرا به دلیل فقدان پوشش گیاهی بالا، عوارض زمین‌شناسی آن به سهولت در معرض دید و تجزیه و تحلیل قرار دارد؛ بنابراین باید امکان بازدید این قابلیت‌ها توسط مردم ایران فراهم شود.
مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال‌شرق افزود: پارک موزه علوم‌زمین در مشهد شامل محوطه‌های تخصصی و فضای مسقف است که در محوطه‌ها سه پارک تخصصی پیش‌بینی شده تا بازدیدکنندگان در جریان کامل اقدامات کارشناسان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی قرار گیرند.
طاهری ادامه داد: در فضای مسقف این موزه نیز جلوه‌های زمین‌شناسی در تخصص‌های مختلف وجود دارد و در انتهای این فضا تونلی شبیه‌سازی از معدن زغال سنگ قرار گرفته است.
وی با اشاره به دیگر پروژه در دست انجام مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال‌شرق گفت: انبار زیرسطحی نگهداری نمونه‌های حاصل از بررسی‌های زمین‌شناسی و اکتشافی نیز با زیربنای هزار و 200 مترمربع تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
مدیرکل زمین‎شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق افزود: سامانه آرشیو مستندات علوم زمین با گنجایش 50 هزار نمونه سنگ، کانی، فسیل و بارگذاری بیش از17 هزار نمونه در آن و ثبت 14 هزار و 110 رکورد رایانه‌ای کامل نیز توسط این مرکز ایجاد شده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد