صنایع معدنی

مشاور مدیرعامل شرکت میدکو در گفت‌وگو با معدن نیوز اعلام کرد

همکاری ۵۰۰ میلیون یورویی شرکت بوتیا ایتالیا با میدکو

همکاری ۵۰۰ میلیون یورویی شرکت بوتیا ایتالیا با میدکو
پایگاه خبری معدن نیوز- مشاور مدیرعامل شرکت میدکو اظهار کرد: در قرارداد همکاری این شرکت با بوتیایی ایتالیا که دارای ارزشی بیش از ۵۰۰ میلیون یورو بوده قرار است یک واحد آهن اسفنجی با ظرفیت ۲ میلیون تن، یک واحد ۱/۵ تنی فولاد و یک نیروگاه با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در ایران سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مشاور مدیرعامل شرکت میدکو اظهار کرد: در قرارداد همکاری این شرکت با بوتیایی ایتالیا که دارای ارزشی بیش از 500 میلیون یورو بوده قرار است یک واحد آهن اسفنجی با ظرفیت 2 میلیون تن، یک واحد 1/5 تنی فولاد و یک نیروگاه با ظرفیت 500 مگاوات در ایران سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی شود.
رضا اشرف سمنانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز با تاکید بر اینکه در قرارداهای همکاری با شرکت‌های خارجی بیش از 30 درصد تامین تجهیزات و بخش اجرایی از سوی مهندسان ایرانی اجرایی می‌شود، گفت: در قرارداد همکاری با شرکت بوتیایی ایتالیا که قرار است 2 میلیون تن آهن اسفنجی و 5/1 میلیون تن فولاد تولید شود مراحل آماده‌سازی و مقدماتی را پشت سرگذاشته است و طبق برنامه از پیش تعیین شده پروژه تولید فولاد در کمتر از 3 سال وارد فاز تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در کنار تولید آهن اسفنجی و فولاد راه‌اندازی یک نیروگاه 500 مگاواتی نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: در مجموع برای راه‌اندازی این سه بخش هزینه‌ای بیش از 500 میلیون یورو پیش‌بینی شده است.
مشاور مدیرعامل شرکت میدکو با بیان اینکه شرکت بوتیا براساس آخرین فناوری‌های روز دنیا در ساخت پروژه‌ها با شرکت میدکو همکاری خواهد کرد، افزود: قرار است در کارخانه‌ای که با این شرکت ایتالیایی راه‌اندازی می‌شود انواع فولادها تولید شود که به طور قطع بخشی از آنها فولاد‌های آلیاژی خواهد بود. در واقع تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های تولیدکننده بیلت، لوله‌های نفت و گاز و... از محصولاتی است که در آینده توسط این کارخانه تولید خواهد شد.
اشرف سمنانی تصریح کرد: هرچند درحال‌حاضر در ایران کارخانه‌های تولید فولاد آلیاژی وجود دارد اما از آنجایی که این محصولات برای مصارف خاص کاربرد دارد می‌تواند همواره برای بازار جذابیت داشته باشد از این رو باید در سبد محصولات شرکت‌های فولادی کشور قرار داشته باشد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد