معدن

استرالیایی‌ها خواهان سرمایه‌گذاری در معادن مس ایران

استرالیایی‌ها خواهان سرمایه‌گذاری در معادن مس ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- دو شرکت استرالیایی در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو خواهان سرمایه‌گذاری در معادن مس و طلای ایران شدند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- دو شرکت استرالیایی در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو خواهان سرمایه‌گذاری در معادن مس و طلای ایران شدند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، در این نشست، کولین رابرتس، مدیرعامل شرکت استرالیایی میگا و تِری استنلی، مدیرعامل شرکت او اس دی در نشستی که با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو برگزار شد، توانمندی‌ها و امکانات خود در حوزه معدن صنایع معدنی را تشریح کردند.  
روبرتس اولویت همکاری خود را سرمایه‌گذاری در معادن مس و طلا ایران اعلام کرد.همچنین استنلی به علاقه شرکت زیر مجموعه خود برای سرمایه‌گذاری در معادن ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای ایران در حوزه معدن، سرمایه‌گذاری در این حوزه از اولویت‌های اصلی ما است.
همچنین در این نشست، مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن کشورمان از جمله سنگ آهن، آلومینیوم، مس و غیره، ابرازکرد: شرکت‌های استرالیایی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران، به اجرای طرح‌های توسعه‌ای بخش معدن و صنایع معدنی شتاب بیشتری ببخشند.
وی افزود: اولویت ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری در این حوزه به صورت فاینانس و مشارکت مستقیم است و شرکت‌های استرالیایی می‌توانند در همه زنجیره صنایع معدنی حضور یابند.
در این جلسه، مقرر شد شرکت‌های یاد شده در اجلاس آتی معدن و صنایع معدنی ایران (IMIS) که در تیرماه امسال برگزار می‌شود، زمینه‌های همکاری‌های خود در بخش معدن و صنایع معدنی ایران را گسترش دهند.
بنا به این گزارش، شرکت‌های مذکور در اجرای طرح‌های مختلف معدن و صنایع معدنی در کشورهای مختلف جهان حضور دارند. گروه میگا که به عنوان موسسه مالی بین‌المللی و تحت مالکیت دولت استرالیا قرار دارد به عنوان عضوی از بانک جهانی نیز فعالیت می‌کند که ماموریت خود را سرمایه‌گذاری مستقیم، بیمه سرمایه گذاری‌ها و کمک به رشد اقتصادی کشورها اعلام کرده است. این گروه در کشورهای اروپایی، ‌افریقا و... سرمایه‌گذاری مستقیم انجام داده است.
شرکت «او اس دی» نیز به عنوان شرکتی در زنجیره اکتشاف (حفاری معادن عمیق و سطحی)، ایمنی و... تخصص دارد و در کشورهای معدن خیز جهان از جمله افریقا و امریکای شمالی و... فعالیت می‌کند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد