آلومینیوم و مس

شروع عملیات های مس شرکت واله برزیل در شیلی

شروع عملیات های مس شرکت واله برزیل در شیلی
خبرگزاری تخصصی معدن- شرکت معدنکاری برزیلی واله روز پنجشنبه عملیاتهای خود در شیلی را با افتتاح یک پروژه مس در منطقه شمال مرکزی کوکوئیمبو آغاز کرد.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- شرکت معدنکاری برزیلی واله روز پنجشنبه عملیاتهای خود در شیلی را با افتتاح یک پروژه مس در منطقه شمال مرکزی کوکوئیمبو آغاز کرد.
به گزارش معدن نیوز ؛ این شرکت در یک بیانیه خبری گفت که پروژه تره س واله س، که شامل دو معدن و یک کارخانه فرآوری با ظرفیت تولید 18500 تن مس کاتد در سال است، نیاز به 140 میلیون دلار سرمایه گذاری در مرحله ساخت دارد.
این پروژه همچنین به عنوان مهیا کننده زمینه برای سرمایه گذاری های واله در شیلی عمل خواهد کرد چون تمام درامد حاصل از آن مجدداً در اکتشافات معدنی در این کشور واقع در رشته کوههای آند سرمایه گذاری خواهد شد. وزیر معادن شیلی لاورنس گلبورن روز پنجشنبه در مراسم افتتاح کارخانه در شهر شمالی سالامانکا، واقع در 315 کیلومتری شمال سانتیاگو، گفت،" این پروژه نشانه آغاز رابطه ای پربار با یکی از بزرگترین شرکتهای معدنکاری جهان است."
پروژه یاد شده ، که در سال 2005 با کارهای اکتشافی آغاز شد و نتیجه آن کشف معدن زیرزمینی پاپومونو و معدن روباز دون گابریل بود، از فناوری های مدرن و منطبق با الزامات زیست محیطی استفاده خواهد کرد که منجر به صرفه جویی در مصرف آب خواهد شد.
بیانیه خبری مزبور می افزاید که این کارخانه در فرآیند هیدرومتالورژیکی خود یک سیستم بیولیچینگ را به کار خواهد برد. تولید مس واله در شیلی عمدتاً به بازارهای برزیل، آمریکای شمالی و آسیا صادر خواهد شد. شرکت معدنکاری واله در بیانیه خود گفت که عملیات تره س واله س بر اساس سیاست جهانی این شرکت مبتنی بر تولید ثروت و توسعه پایدار در مناطق تحت عملیاتی آن، توسط کارکنان محلی اداره می شود. به گفته واله، نزدیک به 1800 شغل مستقیم و غیر مستقیم در طول مرحله ساخت کارخانه ایجاد شد و 560 شغل دیگر نیز در طول مرحله عملیاتی بوجود خواهد آمد.
رئیس عملیاتهای مس واله، تیتو ماتینز گفت که همراه با رعایت الزامات زیست محیطی و احترام به جامعه محلی، این شرکت اولویت بالایی را نیز برای ایمنی کارگران در نظر گرفته است. مارتینز گفت،" ما می خواهیم بزرگترین و بهترین شرکت معدنکاری باشیم و برای این باید ایمنی کارگران و مسائل زیست محیطی را رعایت کنیم."
گلبورن نیز به نوبه خود گفت  که پیش بینی می شود که بخش معدنکاری شیلی در سال 2010 با حدود 3 درصد و در سال 2011 حدود 4 درصد رشد داشته باشد. او گفت که ارزش صادرات معدنی، که 60 درصد از کل صادرات شیلی را تشکیل می دهد، با 45 درصد رشد در سال جاری به 38 بیلیون دلار خواهد رسید ، و حجم صادرات مس نیز برابر با 5.56 میلیون تن خواهد بود.
واله که در 38 کشور جهان حضور دارد، دومین شرکت معدنکاری متنوع-کار بزرگ جهان از لحاظ حجم سرمایه گذاری، بزرگترین تولید کننده سنگ آهن و ساچمه جهان،مواد خام اصلی تولید فولاد، و دومین تولید کننده بزرگ نیکل در جهان است.
این شرکت گفت که به تولید مس کنسانتره در ایالت شمالی پارا در برزیل، مس آند و کاتد و کنسانتره مس به عنوان محصولاتی فرعی در عملیاتهای نیکل خود در سودبری و وواسی بی در کانادا نیز مشغول است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد