معدن

تامین تسهیلات معادن کوچک مقیاس تضمین می شود

تامین تسهیلات معادن کوچک مقیاس تضمین می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- مشاور شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) گفت: با امضای تفاهم نامه احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، حوزه آموزش، ایمنی، صدور ضمانت نامه و تامین تسهیلات مناسب معادن کوچک تضمین می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علی یزدانی در حاشیه نشست کارگروه تخصصی احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در بیرجند اظهار کرد: تفاهم نامه این کارگروه بهمن ماه 1396 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران سازمان ایمیدرو، خانه معدن، هلدینگ معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با هدف احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک منعقد شد.

وی بیان کرد: پنج هزار و 900 معدن کوچک در کشور پروانه بهره برداری دارند و بیشتر این معادن در اختیار بخش خصوصی هستند.

وی گفت: معادن بزرگ کشور بیشتر در حوزه زغال، سنگ آهن، طلا و مس بوده که در اختیار دولت هستند یا سهامدار اصلی آن سازمان تامین اجتماعی است.

یزدانی اظهار کرد: یکی از ویژگی های معادن کوچک استقرار آنها در مناطق کمتر توسعه یافته است و دولت سال گذشته در حوزه آموزش و ایمنی معادن کوچک اقدام مناسبی انجام داد.

وی گفت: با ظرفیت خوبی که در حوزه اکتشاف و بهره وری در خراسان جنوبی وجود دارد در آینده شاهد تحول در حوزه معدن استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: خراسان جنوبی در بعضی مواد معدنی مانند بنتونیت، زغال سنگ، سنگ تزئینی و ... شاخص است و این تفاهم نامه اطمینان لازم برای تضمین بازار را به همه معدن کاران استان می دهد.


   shortlink:  
اخبار مرتبط
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد