آلومینیوم و مس

قیمت بی سابقه مس در بورس فلزات لندن

قیمت بی سابقه مس در بورس فلزات لندن
خبرگزاری تخصصی معدن- اگر چه قیمت هر تن مس در جولای ۲۰۰۸ به رقم بی سابقه ۸۹۴۰ افزایش یافت در ۱۱ نوامبر سال جاری این رکورد شکسته شد و قیمت هر تن مس به ۸۹۶۶ دلار رسید.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- اگر چه قیمت هر تن مس در جولای 2008 به رقم بی سابقه 8940 افزایش یافت در 11 نوامبر سال جاری این رکورد شکسته شد و قیمت هر تن مس به 8966 دلار رسید.
به گزارش معدن نیوز ؛ علاوه بر این، قیمت هر تن مس در این دو روز شدیداً مجدداًً بالا رفت و در 9 دسامبر هر تن از این فلز به قیمت 9015 دلار دست یافت. تحلیلگران بازار معتقدند که ضعف قیمت دلار ممکن است تا مدتها ادامه یابد، چون دولت ایالات متحده قصد دارد برای سومین بار سیاست پولی تسهیل کننده تضمینی را به اجرا در بیاورد.
این سیاست سرمایه گذاران را واداشته است تا برای گریز از خطرات احتمالی سرمایه خود را سرازیر بازار فلزات بکنند. گذشته از این، رئیس جمهور ایالات متحده آقای اوباما با تمدید مهلت کاهش مالیاتی موافقت کرده است. بنابراین افراد دخیل در بازار پیش بینی می کنند که این سیاست به بهبود اقتصادی کمک کند.
علاوه بر این، کاهش موجودی انباری مس نیز باعث رشد بیشتر قیمت این فلز شده است. مقدار موجودی انباری مس در حال حاضر به 350250 تن رسیده که کمترین مقدار از اکتبر سال 2003 به شمار می رود.
قیمت مس در سال جاری حدود 23 درصد بالا رفته است و از این رو تحلیلگران یادآوری می کنند که خطر افت قیمت نیز به جای خود باقی است.
مضافاً، چین ممکن است در تطابق با سیاست مالی تسهیل کننده کمّی ایالات متحده  و تورم نرخهای بهره را افزایش دهد. در صورتی که چین افزایش نرخهای بهره را اعلام کند امکان افت قیمت مس وجود دارد، چون این کشور بزرگترین مصرف کننده این فلز است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد