آلومینیوم و مس

تعمیر و نگهداری و افت عیار کانی معدنی دلیل اصلی کاهش تولید مس کمپانی واله در سه ماهه نخست امسال

تعمیر و نگهداری و افت عیار کانی معدنی دلیل اصلی کاهش تولید مس کمپانی واله در سه ماهه نخست امسال
پایگاه خبری معدن نیوز- تولید مس کمپانی واله در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳.۲ درصد پایین‌تر بود که این کاهش تولید به‌دلیل تصمیم واله برای عملیات تعمیر و نگهداری در برخی معادن خود و همچنین کاهش سطح عیار کانه‌ها در معدن «سالوبو» بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این کمپانی معدنی برزیلی در گزارش ماه آوریل خود اعلام کرده است که تولید در سه‌ماهه اول سال 2018 به 93 هزار و 300 تن کاهش یافت، در‌حالی‌که تولید در مدت مشابه سال قبل 107 هزار و 500 تن بوده است. همچنین، تولید مس نسبت به سه‌ماهه پیشین نیز 17.8 درصد افت پیدا کرد. تولید مس کمپانی واله در سه‌ماهه منتهی به دسامبر 2017، حدوداً 113 هزار و 500 تن گزارش شد.
بر پایه اعلام این کمپانی، کاهش تولید مذکور به دلیل تولید کمتر معدن مس کانادایی «سادبری» (Sudbury)، عملیات تعمیر و نگهداری در برخی معادن کم‌بازده و همچنین توقف پیش‌بینی‌نشده تولید در معدن Coleman بوده است.
این کمپانی در سال گذشته اعلام کرد که دو معدن کانادایی خود یکی معدن نیکل و مس Birchtree در ایالت مانیتوبا و دیگری معدن نیکل و مس Stobie در ایالت انتاریو را برای عملیات تعمیر و نگهداری تعطیل خواهد کرد.
تولید کمپانی واله همچنین تحت‌تأثیر کاهش سطح عیار کانه‌ها در معدن سالوبو در برزیل بوده است.
قیمت سه‌ماهه مس در بورس فلزات لندن در ابتدای روز دوشنبه به 6 هزار و 832دلار به ازای هر تن رسید که تقریباً 20 درصد بالاتر از سال قبل بوده است.
با توجه به تولید پایین‌تر، حجم فروش مس کمپانی مذکور در سه‌ماه اول سال 2018 به 87 هزار و 700 تن کاهش پیدا کرد. این حجم در مدت مشابه سال قبل، 100 هزار و 300 تن و در سه‌ماهه چهارم سال گذشته، 110 هزار و 500 تن بوده است.
برای سه‌ماهه دوم سال 2018، کمپانی واله انتظار دارد کل تولید مس خود را به حدود 100 هزار تن برساند. همچنین، چشم‌انداز کسری بازار کنسانتره مس منجر به کاهش تعرفه‌های نقدی ذوب و پالایش مس(TC / RC) در سه‌ماهه اول سال 2018 شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد