آلومینیوم و مس

بزرگترین شرکت معدنکاری مس جهان به دنبال صرفه جویی

بزرگترین شرکت معدنکاری مس جهان به دنبال صرفه جویی
پایگاه خبری معدن نیوز- «کودلکو» در حال بازاندیشی بر روی پروژه‌های توسعه اصلی خود و در جست‌وجوی صرفه جویی عملیاتی بیشتری است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- «کودلکو» در حال بازاندیشی بر روی پروژه‌های توسعه اصلی خود و در جست‌وجوی صرفه جویی عملیاتی بیشتری است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، از آنجا که انتظار می‌رود قیمت‌های مس پایین بماند، بزرگترین تولید‌کننده مس جهان در نظر دارد نقدینگی شرکت را حفظ کند و هزینه‌های استقراضی خود را کاهش دهد.
نلسون پیثارو، مدیرعامل کودلکو گفت: در حالی که بعضی از پروژه‌های بزرگ، مانند تبدیل معدن یکصد سالۀ چوکوئیکاماتا به یک معدن زیر زمینی، از نقطۀ عدم بازگشت عبور کرده اند، این شرکت در حال بازنگری در مورد بعضی پروژه‌های دیگر برای امکان کوچک‌سازی یا کند کردن روند عملیاتی آنهاست.
پیثارو با انطباق یک شرکت دولتی متورم با قیمت‌های پایین مس ترتیبی داده است تا هزینه‌های شرکت بیش از همتایان کودلکو در بخش خصوصی کاهش یابد. اما تلاش‌های او برای بهره‌وری با برنامه سرمایه‌گذاری که بودجه‌ای بیش از 20 میلیارد دلار برای آن در نظر گرفته شد، نتیجه دلخواه را نمی‌دهند.
کودلکو پس از دهه‌ها عدم سرمایه‌گذاری قصد دارد با برنامه یاد شده حفاری‌های عمیق تری انجام دهد و به کانی‌های سودآور دست یابد.
بدون این پروژه‌های جدید، سطوح تولید بی‌سابقه شرکت شروع به تنزل خواهد کرد.
پیثارو تصریح کرد: ما در حال کار بر روی یک طرح بازرگانی و توسعه هستیم و نتیجه این بازاندیشی ظرف یک ماه آینده ارائه خواهد شد. ما باید بسیار دقیق باشیم زیرا این طرح بر تولید تأثیر دارد، بنابراین باید تلاشها را در جهت کاهش هزینه‌ها مضاعف کنیم.
او افزود: کودلکو که به دنبال همتراز کردن سرمایه گذاری‌ها با سلامت مالی شرکت است احتمال دارد توسعه بزرگترین معدن خود، ال تن ینته، را طی مراحلی به انجام برساند.
پیثارو گفت: این شرکت در نظر دارد طرح‌های توسعه را در معدن آندینا که نزدیک به سانتیاگو است مورد برنامه‌ریزی دوباره قرار دهد.
قیمت مس پیش فروش، پس از تنزل به پایین‌ترین سطح در تقریباً 7 سال گذشته در بحبوحۀ افت گسترده ارزش کالاهای معدنی، در امسال با اندکی تغییر به حدود 2/11دلار برای هر پوند رسیده است. کودلکو بر مبنای قیمتی حدوداً 2/17دلار برای هر پوند قادر خواهد بود بیش از 800 میلیون دلار برای دولت شیلی در امسال سودآوری داشته باشد. این شرکت گزارش داد که تولید فصل نخست کودلکو از 433 هزار تن در دوره مشابه سال گذشته به رقم بی‌سابقه 470 هزار تن افزایش یافت. با وجود این، کودلکو به خاطر نوسان ارز در شرایط تورمی در گزارش خود خبر از زیان خالص در فصل یاد شده داده است



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد