اکتشاف و ماشین آلات

عضو کمیته معدن و کمیته سرمایه‌گذاری شرکت توسعه معادن روی ایران در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد:

استخراج و اکتشاف معادن نیازمند اصول حرفه‌ای

استخراج و اکتشاف معادن نیازمند اصول حرفه‌ای
پایگاه خبری معدن نیوز- عضو کمیته معدن و کمیته سرمایه‌گذاری شرکت توسعه معادن روی ایران گفت: به طوری کلی در صنعت سرب و روی با ۵حوزه اکتشاف، استخراج، کانه آرایی، متالورژی و تولید فلزو صادرات سرو کار داریم که لازم است در هر حوزه متخصصان مربوط اظهار نظر کنند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- عضو کمیته معدن و کمیته سرمایه‌گذاری شرکت توسعه معادن روی ایران گفت: به طوری کلی در صنعت سرب و روی با 5حوزه اکتشاف، استخراج، کانه آرایی، متالورژی و تولید فلزو صادرات سرو کار داریم که لازم است در هر حوزه متخصصان مربوط اظهار نظر کنند.
رامین محمدی نیایی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: معدنکاری در ایران سابقه5 هزارساله دارد با این وجود باید اذعان کرد بخش عمده‌ای از صنعت و تخصص نوین ما در این حوزه‌ها میراث متخصصان کشورهای پیشرفته است.
وی افزود: در 6 دهه گذشته به دلیل همکاری نزدیک کارشناسان ایرانی و متخصصان خارجی، اطلاعات و تجارب ارزنده‌ای در همه حوزه‌ها اندوخته شده و شاید به روز رسانی بتواند بسیاری از مسائل موجود را بر طرف کند.
محمدی نیایی خاطر نشان کرد: هیچ متخصصی نباید خود را بی‌نیاز از فراگیری دانش روز و فناوری‌های نوین بداند، زیرا هر متخصصی حتی در واپسین سال‌های خدمت خود نیازمند فراگیری دانش روز و به روز رسانی اطلاعات خود است، بنابراین نبود احساس نیاز، یکی از مهم‌ترین آ فت‌های متخصصان به شمار می‌رود.
عضو کمیته معدن و کمیته سرمایه‌گذاری شرکت توسعه معادن روی ایران تاکید کرد: حوزه اکتشاف معدنی را می‌توان به 2 بخش اصلی پی جویی و اکتشاف معدنی در مقیاس تفضیلی تقسیم کرد.
محمدی نیایی عنوان کرد: در بخش نخست که از وظایف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور است باید نظر متخصصان این سازمان لحاظ شود، اما دسترسی به اطلاعات ماهواره‌ای با دقت بالا، استفاده از تجهیزات اکتشافی ژئوفیزیک هوایی و استفاده از روش ‌های نوین اکتشاف و بهره گیری از متخصصان حرفه‌ای به ویژه در حوزه مطالعات ساختاری نقش مهمی در این بخش دارند.
وی اظهار کرد: در بخش اکتشاف تفصیلی یعنی در مقیاس‌های بزرگ، عمده‌ترین مشکل کاستی هایی است که وجود دارد، بدین معنی که برای شناسایی اندیس‌ها و تارگ‌های اکتشافی در عمق زیاد، نیاز به انجام حفاری مغزه گیری داریم که متاسفانه دستگاه‌های حفاری موجود هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ کیفیت فناوری بسیار ضعیف هستند.
محمدی نیایی تصریح کرد: در بحث اکتشاف تفصیلی و تکمیلی نیز به اندازه کافی دانش و تجربه وجود دارد اما باید بتوانیم از اصول حرفه‌ای و تخصصی در این بخش‌ها استفاده کنیم.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد