فولاد و آهن

توسعه سبد محصولات فولادمبارکه با هدف‌گذاری تولید بیلت و بلوم

توسعه سبد محصولات فولادمبارکه با هدف‌گذاری تولید بیلت و بلوم
پایگاه خبری معدن نیوز- درجلسه کمیته مدیریت فولاد مبارکه با حضور مدیرعامل و اعضای این کمیته، تولید بیلت و بلوم در فولاد مبارکه با هدف تأمین نیاز نوردکاران داخلی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- درجلسه کمیته مدیریت فولاد مبارکه با حضور مدیرعامل و اعضای این کمیته، تولید بیلت و بلوم در فولاد مبارکه با هدف تأمین نیاز نوردکاران داخلی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، محمود ارباب زاده معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با اعلام این مطلب گفت: با توجه به ضرورت تأمین شمش فولادی بیلت و بلوم جهت واحدهای نورد با هدف کاهش چالش‌های موجود در فعال‌سازی زنجیره تولید محصولات فولادی و بنابر تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه و رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، کارشناسان شرکت فولاد مبارکه اقدام به بررسی امکان تولید بیلت و بلوم مورد نیاز این واحدها کردند.
وی افزود: بدین منظور تیم فنی متشکل از مدیران و کارشناسان واحدهای فولادسازی، ریخته گری مداوم، تعمیرگاه مرکزی، متالورژی و روش‌های تولید، تکنولوژی و فروش و بازاریابی با بررسی دقیق موضوع، راهکارهای اصلی را به عنوان اقدامات کوتاه مدت و میان مدت تعیین و درجلسه با حضور مدیرعامل شرکت مورد بررسی و تصمیم گیری قرار دادند.
ارباب زاده تصریح کرد: در برنامه‌های کوتاه مدت دو راهکار ابلاغ و درحال پیگیری است، یکی اصلاح قالب ریخته‌گری یکی از ماشین‌های تولید تختال جهت تولید بلوم با ابعاد 200*300 میلیمتر که قطعات آن طراحی و ساخته شده و در حال نصب بر روی قالب است و دیگری استفاده از توان واحد نورد گرم، تختال‌های موجود در قفسه رافینگ تبدیل به شمش با ضخامت 150میلیمتر شده و سپس با برش به شمش‌های با ابعاد 150*150 میلیمتر تبدیل خواهد شد که این موارد در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفته تا در نخستین فرصت شمش‌های با ابعاد200*300 و150*150 میلیمتر تولید و به مشتریان داخلی عرضه شود.
معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه در ادامه با اشاره به راهکار میان مدت که بررسی فنی آن صورت گرفته و جانمایی آن درحال انجام است، گفت: در این خصوص نصب یک واحد بیلت ریزی در کنار خطوط ریخته گری موجود پیش‌بینی تا با بهره گیری از مذاب تولیدی ناشی از ظرفیت افزوده شده به واحد فولادسازی، جهت تولید شمش‌های بیلت استفاده شود.
ارباب زاده در خصوص چگونگی اجرای این طرح افزود: مذاکرات اولیه با سازندگان این ماشین‌ها در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به توان بالای مهندسان داخلی و مشاوره شرکت‌های مطرح بین‌المللی، درکوتاهترین زمان این ماشین‌ها نصب و تولید انواع بیلت مورد نیاز در فولاد مبارکه آغاز شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد