صنایع معدنی

توسعه ارتباط مرکز فرآوری مواد معدنی با ۴ شرکت بین‌المللی

توسعه ارتباط مرکز فرآوری مواد معدنی با ۴ شرکت بین‌المللی
پایگاه خبری معدن نیوز- سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از توسعه ارتباط با ۴ شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه فرآوری خبر داد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از توسعه ارتباط با 4 شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه فرآوری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، غلامرضا ملاطاهری افزود: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با هدف توسعه سطح علمی، تحقیقاتی و فناوری، بازدید و مذاکره با شرکت‌های معتبر بین‌المللی در زمینه فرآوری مواد معدنی را در برنامه کاری خود قرار داده و امسال، با 4 شرکت خارجی از نزدیک ارتباط مستقیم برقرار کرده است.
وی افزود: از جمله این شرکت ها، شرکت مینتک (Mintek) افریقای جنوبی است که پس از انعقاد تفاهمنامه همکاری با این شرکت در آبان 94، هیاتی از ایمیدرو بازدید کردند و در آن، زمینه همکاری در حوزه عناصر نادر خاکی و اجرای پروژه مشترک فرآوری سرب و روی گل قرمز بررسی شد. شرکت مینتک از بخش‌های پیشرفته فرآوری مواد معدنی و مهندسی متالورژی برخوردار بوده و در حوزه اورانیوم، فلزات گروه پلاتین، فلزات پایه، عناصر نادر خاکی و طلا فعال است.
سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران همچنین به بازدید از شرکت ام. اس. آ گروپ (MSA group) و شرکت فریسر الکساندر (Fraser Alexander) و نیز علاقه مندی این شرکت‌ها به همکاری با مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در زمینه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: تمایل شرکت‌های مذکور به همکاری مشتمل بر بهینه‌سازی فرآیند، مطالعه بهره‌برداری از ذخایر عظیم منابع عیار پایین آهن هماتیتی، مشاوره در زمینه بهره‌برداری از ذخایر عناصر نادر خاکی، طراحی و ساخت کارخانه‌های فرآوری قابل حمل، نوسازی و احیای معادن و معدنکاری مجدد باطله‌ها است.
وی ادامه داد: شرکت ام. اس. آ گروپ شامل 8 کمپانی شناخته شده است که در زمینه‌های مختلف از جمله اکتشاف و زمین شناسی، تخمین ذخایر معدنی، مطالعات معدنکاری و مشاوره‌های زیست‌محیطی (از ارزیابی اولیه تا مدیریت پروژه‌های قابل بهره‌برداری)، تخمین ذخایر معدنی، گزارش عمومی، ارزیابی و مطالعات امکان سنجی به بیش از 40 کشور خدمات تخصصی ارائه می‌دهد. شرکت فریسر الکساندر نیز زیرمجموعه شرکت ام. اس. آ گروپ است که فعالیت اصلی آن در زمینه مدیریت باطله‌ها در معدنکاری طلا، فرآوری، جابه‌جایی ذخایر، ساخت و نوسازی است.
ملاطاهری خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات اخیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، بازدید از شرکت مالوین مینرال سرویسِس (Maelgwyn Mineral Services) است. توانمندی این شرکت در زمینه توسعه و به کارگیری فناوری‌های ابداعی مقرون به صرفه در حوزه فرآوری مواد معدنی، شیمیایی و باطله‌ها است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد