آلومینیوم و مس

با تکمیل زنجیره تولید

جاجرم قطب آلومینیوم می‌شود

جاجرم قطب آلومینیوم می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی گفت: با تکمیل زنجیره تولید، این منطقه می‌تواند به قطب آلومینیوم کشور تبدیل شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی گفت: با تکمیل زنجیره تولید، این منطقه می‌تواند به قطب آلومینیوم کشور تبدیل شود.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، محمود دلپسند در مراسم بازدید رییس هیات عامل ایمیدرو و هیات همراه از مجتمع آلومینای جاجرم، ضمن تشکر از مسئولان برای اجرای طرح توسعه این مجموعه، با بیان این مطلب اظهارکرد: وجود کارخانه جاجرم به دلیل منافع آن برای منطقه، جزو کارخانه‌های تولیدی ویژه است و منطقه جاجرم به دلیل وجود معادن بوکسیت، با طرحِ در حال اجرای تولید شمش آلومینیوم، می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه صنایع پایین دستی ایجاد کند.
وی ادامه داد: بنابراین با مشارکت بخش خصوصی طرح‌های توسعه‌ای موجود را دنبال می‌کنیم تا زنجیره تولید آلومینیوم و صنایع وابسته کامل و محصول تولیدی دارای ارزش افزوده شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اقدامات مطلوبی برای وصول مطالبات شرکت انجام شده، گفت: درخواست این است که وصول مطالبات به صورت وجه یا کالا همچنان تداوم یابد.
وی ادامه داد: تا حد امکان، شرکت آلومینیوم جاجرم در عمران و آبادنی منطقه مشارکت کند.
ضرورت تعویق واگذاری آلومینای جاجرم
یحیی نیکدل، مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی در این مراسم با بیان اینکه حضور رییس هیات عامل ایمیدرو و هیات همراه، نقطه عطفی برای حرکت به سمت راه‌اندازی شمش آلومینیوم جاجرم است، گفت: فاز نخست طرح تولید شمش آلومینیوم جاجرم در حال اجراست و فاز‌های 2 و 3 نیز پیش رو است و ما به طور مستمر پیگیر تکمیل این طرح هستیم.
وی ادامه داد: تعامل بسیار خوبی بین مسئولان منطقه وجود دارد و نشست‌های دوره‌ای موجب شده تا از قابلیت‌ها به شکلی مطلوب استفاده شود.
نیکدل با بیان اینکه در حوزه اکتشاف این منطقه، اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: با این اقدام می‌توانیم آینده مجموعه آلومینای جاجرم را تضمین کنیم تا آیندگان بتوانند از این طرح استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: در خواست ما این است که واگذاری شرکت آلومینیوم ایران به تعویق افتد تا طرح تولید شمش به مرحله راه‌اندازی برسد و زنجیره تولید کامل و ارزش افزوده آن بالا رفته و سهام شرکت هنگام واگذاری به ارزش واقعی خود برسد.
مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی با اشاره به ضرورت وصول مطالبات از مصرف‌کنندگان پودر آلومینا برای عدم مواجهه با مشکل تامین مالی طرح توسعه، تصریح کرد: انتظار این است که طرح تولید شمش تا قبل از پایان دولت یازدهم راه‌اندازی شود.
تغییر روند مهاجرت فرستی به مهاجر پذیری
فرماندار جاجرم گفت: این منطقه به دلیل روند مثبت فعالیت مجتمع آلومینای ایران (جاجرم) در 2 سال اخیر، مهاجر پذیر شده است.
علی اکبر محبی با بیان این مطلب و ضمن ابراز خرسندی از تلاش وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو بابت اجرای طرح تولید شمش آلومینیوم این منطقه اظهارکرد: صنعت آلومینا به دلیل اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم آن، محور توسعه شهرستان جاجرم و شهرستان‌های اطراف است و نعمت بزرگی برای استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: طرح تولید شمش آلومینیوم از سال کلنگ زنی (85) تا 2 سال اخیر پیشرفت چندانی نداشت اما با ورود دولت جدید و اقدامات اخیر صورت گرفته، حدود 15 درصد پیشرفت حاصل شد که نشان دهنده عزمی جدی دولت برای تکمیل زنجیره تولید در واحدهای صنعتی است؛ چرا که ناقص ماندن زنجیره تولید موجب پایین آمدن بهره‌وری و هدر روی سرمایه گذاری‌ها می‌شود.
فرماندار جاجرم با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات مطلوبی در بخش صنعت و معدن صورت گرفته است، تصریح کرد: خروج از وضعیت رکود واحدهای تولیدی و از جمله شرکت آلومینای ایران، بخشی از این اقدامات است. ساماندهی مسائل کارگری و طرح طبقه بندی مشاغل از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این مجموعه بود که آرامش خوبی به مجموعه داد و همچنین موجب شد تا روند مهاجرت فرستی نیروی جوان این منطقه، به سمت مهاجر‌پذیری تغییر یابد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین خواسته ما از رییس هیات عامل ایمیدرو، تامین اعتبار طرح تولید شمش آلومینیوم است تا انشاءالله شاهد تولید همزمان بوکسیت و شمشس آلومینیوم در این منطقه باشیم.
محبی با بیان اینکه مجموعه آلومینای جاجرم، توانمندی خوبی در حوزه تجهیزات، ماشین‌آلات دارد و دارای پیمانکاران با تجربه است، گفت: این مجموعه می‌تواند در طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی شهرستان به ما کمک کند و از این رو، از آقای کرباسیان خواستاریم اجازه دهند این مجموعه برای اجرای طرح‌های توسعه ای، نهادهای خدمات رسان را بیشتر از گذشته یاری کنند.
وی ادامه داد: همچنین خواستار مساعدت مجموعه آلومینای جاجرم به شهرداری و اداره راه و شهرسازی جاجرم برای اجرای طرح انتقال جاده دسترسی ماشین‌آلات از معابر شهری به خارج از شهر به دلیل مضرات ایجاد شده به زیرساخت‌های شهری و خطرات و آسیب‌های روحی شهروندان هستیم البته 50 درصد این جاده با زحمت زیاد احداث شده است و بدون شک با تکمیل آن، آرامش خاطری برای همه شهروندان ایجاد خواهد شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد