سنگ و فلز گرانبها

مجوز اکتشاف دو ناحیه امیدبخش برای طلای موته

مجوز اکتشاف دو ناحیه امیدبخش برای طلای موته
پایگاه خبری معدن نیوز- مجتمع طلای موته، مجوز عملیات اکتشافی دو ناحیه امیدبخش را در استان اصفهان دریافت می‌کند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مجتمع طلای موته، مجوز عملیات اکتشافی دو ناحیه امیدبخش را در استان اصفهان دریافت می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، در جلسه مشترک مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، استانداری اصفهان و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و ادارات مربوطه، مقرر شد مجوز عملیات اکتشافی برای دو ناحیه امیدبخش طلای «قروم قروم» و «دره اشکی» برای مجتمع طلای موته صادر تا ابتدا ذخیره و عیار معادن ارزیابی و سپس نسبت به طراحی، تجهیز، بهره‌برداری و استخراج آنها به صورت روباز یا زیرزمینی اقدام شود.
در این جلسه، پس از بازدید از مجتمع پتاس خور و بیابانک، مسائل پیش روی این مجتمع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای فعال شدن طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع، مجوز‌های لازم از بانک مرکزی دریافت و ایمیدرو موضوع دریافت وام مورد نیاز این طرح‌ها را بررسی کند.
همچنین در جلسه مذکور مقرر شد با توجه به پروژه اکوسیستم محیط و شناسایی گونه‌های گیاهی، اقدام لازم برای تمدید پروانه بهره‌برداری معدن «سنجده» انجام شود و با توجه به مصوبه شورای‌عالی معادن و توافقنامه با سازمان حفاظت محیط زیست، نسبت به صدور پروانه بهره‌برداری معدن «دره اشکی»، اقدام لازم از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان صورت پذیرد.
در جریان این بازدید، علی علوی نایینی، مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک نیز ضمن تشریح آخرین وضعیت و اقدامات مجتمع، ابراز امیدواری کرد با مساعدت مدیریت عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، روند اکتشاف شورابه در بخش‌های میانی با شتاب بیشتری انجام شود.
وی با تشریح روند برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار کارخانه جدید (استحصال کلرید کلسیم و هیدروکسید منیزیم) و ابراز تشکر از حمایت‌های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، خواستار همکاری ادارات و نهادهای ذیربط برای تامین تسهیلات احداث این کارخانه شد تا در آینده نزدیک، زنجیره استحصال املاح معدنی شورابه‌ها تکمیل شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد