رویدادها و گزارش های ویژه

تجمیع نمایشگاه‌های معدنی ایران در قالب یک رویداد فراگیر

تجمیع نمایشگاه‌های معدنی ایران در قالب یک رویداد فراگیر
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس خانه معدن ایران گفت: از امسال و با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش معادن ایران نمایشگاه‌های تخصصی خانه معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن کشور تجمیع می‌شوند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- رییس خانه معدن ایران گفت: از امسال و با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش معادن ایران نمایشگاه‌های تخصصی خانه معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن کشور تجمیع می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، محمدرضا بهرامن افزود: همزمان با این نمایشگاه کنگره بین‌المللی معدن و صنایع معدنی و کنفرانس مهندسی معدن ایران نیز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.
وی با بیان این که طی چند سال اخیر شاهد برگزاری رویدادهای متعدد نمایشگاهی در حوزه معدن و صنایع معدنی بودیم که سبب اتلاف منابع و سرگردانی متخصصان و سرمایه‌گذاران و فعالان بخش معدن و صنایع معدنی می‌شد و بازدهی مناسبی نیز نداشت، گفت: با ارائه طرح و پیشنهادی تصمیم به متمرکز کردن تمامی نمایشگاه‌های این حوزه در قالب یک نمایشگاه با نظارت خانه معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن گرفته شد که به تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز رسید.
بهرامن یادآوری کرد: در چندسال اخیر خانه معدن ایران با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته "ایران کان مین" و سازمان نظام مهندسی معدن نیز نمایشگاه "ماینکس" را در مصلی تهران برپا می‌کردند. اما امسال بر اساس توافق انجام شده، متولی برگزاری نمایشگاه ایران کان مین در قالب تنها نمایشگاه بین‌المللی جامع در حوزه صنعت معدن به صورت مشترک خانه معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن خواهند بود و سایر نمایشگاه‌های این حوزه از حمایت خانه معدن ایران و سازمان نظام مهندسی معدن برخوردار نخواهند بود.
رییس خانه معدن ایران در تشریح اهداف برگزاری این نمایشگاه را عرضه و ارائه ظرفیت‌های موجود و توانمندی‌های کشور توسط متخصصین و کارشناسان معدن و صنایع معدنی، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی، صنعتی کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه در زمینه‌های معدن و صنایع معدنی، فراهم آوردن بستر مناسب جهت انتقال بیشتر فناوری‌های روز به کشورمان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ایجاد ارتباط‌های تجاری جدید و تقویت روابط قبلی با عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و معرفی نقش بانوان در بخش معدن کشور عنوان کرد.
بهرامن همچنین از جمله ویژگی‌های این رویداد بین‌المللی که از تاریخ 15 الی 18 آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد را حضور گسترده شرکت‌کنندگان خارجی و همزمانی و هم مکانی این نمایشگاه با کنگره بین‌المللی معدن و صنایع معدنی و کنفرانس مهندسی معدن ایران دانست و گفت: تاکنون حضور 120 شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنها از کشورهای آلمان، ایتالیا، ترکیه، چین، فنلاند و کره جنوبی در نمایشگاه قطعی شده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد