معدن

عضو هیات مدیره خانه معدن ایران در گفت‌وگو با معدن نیوز اعلام کرد:

آموزش مهندسان جوان برای نوآوری در تجهیزات معدنی

آموزش مهندسان جوان برای نوآوری در تجهیزات معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت مبین گفت: در دوران تحریم‌ها مهندسان این شرکت توانسته‌اند برخی از تجهیزات و قطعات ماشین‌آلات معدنی که ارزش برخی از آنها ۸۵۰۰ دلار بوده با هزینه‌ای ۱۵ دلاری در داخل کشور تولید کنند که این موضوع در نتیجه آموزش نیروی انسانی و اعزام مهندسان جوان به شرکت‌های بزرگ دنیا همچون هپکو به‌دست آمده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت مبین گفت: در دوران تحریم‌ها مهندسان این شرکت توانسته‌اند برخی از تجهیزات و قطعات ماشین‌آلات معدنی که ارزش برخی از آنها 8500 دلار بوده با هزینه‌ای 15 دلاری در داخل کشور تولید کنند که این موضوع در نتیجه آموزش نیروی انسانی و اعزام مهندسان جوان به شرکت‌های بزرگ دنیا همچون هپکو به‌دست آمده است.
بهرام شکوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز با اشاره به اینکه در دوران تحریم‌ها هزینه تامین قطعات با واردات بسیار بالا رفته بود، گفت: بورد دستگاه‌های سنگی معدنی همچون شاول یا لودر در ایران با واردات با هزینه‌ای 8500 دلاری انجام می‌شد که در همان زمان با بهره گیری از توان مهندسان داخلی با هزینه‌ای 15 دلاری در شرکت مبین تولید شد که این موضوع در نتیجه برنامه‌ریزی و آموزش نیروی جوان به‌دست آمده است.
او با تاکید بر اینکه بخشی از تجهیزات مورد نیاز ماشین‌آلات معدنی حتی با دور زدن تحریم‌ها تامین نشد، افزود: جذب فراغ التحصیلات مکانیک، الکترونیک و بکارگیری آنها در دوره‌های کارآموزی یکی از روش‌های تربیت نیروی انسانی برای اهداف بلندمدت است.
شکوری با نگاهی به برنامه‌هایی که می‌تواند دستاورد بومی‌سازی را برای تجهیزات معدنی به ارمغان بیاورد، تصریح کرد: شرکت مبین با جذب نیروی انسانی جوان از رشته‌های مهندسی و برگزاری دوره‌های کارآموزی دو ساله به تربیت این نیروی انسانی می‌پردازد که در این دوره اعزام نیرو به مدت سه ماه به شرکت‌های بزرگ دنیا همچون هپکو نیز وجود دارد که بر مبنای آن، زمینه آموزش و نوآوری برای این مهندسان فراهم می‌شود.
این عضو خانه معدن ایران با تاکید بر اینکه راهبرد آموزش از مهم‌ترین دلایل موفقیت این شرکت برای بومی‌سازی تجهیزات معدنی در کشور بوده است، افزود: بخشی از تجهیزات معدنی که در کشور بومی‌سازی شده در نتیجه تلاش نیروهای جوانی بوده است که در داخل کشور آموزش دیده و تربیت شده‌اند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد