اخبار استان ها

ایمنی، سبک‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان با تیرآهن بال پهن ذوب آهن

ایمنی، سبک‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان با تیرآهن بال پهن ذوب آهن
پایگاه خبری معدن نیوز- ذوب آهن اصفهان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان که با حضور تعداد زیادی از شرکت‌های معتبر از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است با برپایی غرفه، حضوری فعال دارد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- ذوب آهن اصفهان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان که با حضور تعداد زیادی از شرکت‌های معتبر از تاریخ 22 الی 25 مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است با برپایی غرفه، حضوری فعال دارد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، در این نمایشگاه که هزار و 235 شرکت داخلی و 300 شرکت خارجی از 23 کشور دنیا حضور دارند، ذوب‌آهن اصفهان در غرفه‌ای 60 متری در سالن 35، دستاوردها، توانمندی‌ها و محصولات خود را به معرض نمایش گذاشته و پذیرای بازدیدکنندگان مختلف اعم از مسئولان مملکتی، صنعتگران، محققان و گروه‌های علاقمند مردمی است.
کریمی عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران و سرپرست امور نمایشگاهی این اتاق، یکی از میهمانان ویژه غرفه ذوب آهن در روز اول نمایشگاه بود. وی ضمن ابراز رضایت از حضور ذوب آهن در این نمایشگاه گفت: این شرکت باعث افتخار ایران و ایرانی است و صنایع بسیاری از محصولات این شرکت مادر صنعتی بهره می‌گیرند. کشورهای منطقه نیز به محصولات ذوب آهن بسیار نیازمند هستند.چنین صنعتی با این قدمت و عظمت و دارای تولیدات استراتژیک نیاز است در شرایط نامساعد بازار فولاد بیش از پیش مورد توجه مسولان قرار گیرد.
وی افزود: خروج از رکود مولفه‌های بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین آنها تحرک صنعت ساختمان است.فولاد در صنعت ساختمان جایگاه ویژه‌ای دارد، از فوندانسیون بنا تا پایان آن به نوعی به فولاد وابسته است.
وی افزود: در سال جدید که توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " نامگذاری شده برنامه‌ریزی به عنوان یک تشکل غیر دولتی با برگزاری نمایشگاه در این عرصه به یاری دولت بشتابیم که نمایشگاه مذکور مکان مناسبی برای تعامل تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان در زمینه صنعت ساختمان است تا مذاکرات آنها از این محل به برنامه‌ریزی عملیاتی منجر شود.
کریمی گفت: این نمایشگاه در راستای بیانات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود که فرمودند: فناوری خارجی‌ها را به ایران بیاورید و یا زمینه صادرات محصولات را به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای منطقه فراهم آورید. خوشبختانه استقبال شرکت‌های خارجی از این نمایشگاه بسار خوب بوده و از 1100 غرفه نمایشگاه 370 غرفه به کشورهای خارجی اختصاص یافته است.
عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران بیان کرد: همایش هایی با موضوع مقاوم‌سازی، خروج از رکود، مباحث ضد زلزله در صنعت ساختمان و... نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد. همچنین کارآفرینان برتر پس از شناسایی در نمایشگاه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
وی در پاسخ به این سوال که تولید تیرآهن بال پهن در ذوب آهن اصفهان چه تاثیری در صنعت ساختمان دارد چنین بیان کرد: در گذشته برای ستون و سقف از جوشکاری قطعات به یکدیگر در این راستا استفاده می‌شد که محاسبات علمی و دقیقی نیز برای آن وجود نداشت اما با تولید تیرآهن بال پهن، ایمنی، سبک‌سازی و مقاوم‌سازی با کمترین هزینه تحقق می‌یابد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد