معدن

۱۴ فرصت توسعه‌ای برای بخش معدن با لغو تحریم ها

۱۴ فرصت توسعه‌ای برای بخش معدن با لغو تحریم ها
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: با لغو تحریم‌های بین‌المللی، ۱۴ فرصت بی‌نظیر برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی فراهم می‌شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: با لغو تحریم‌های بین‌المللی، 14 فرصت بی‌نظیر برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی فراهم می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار کرد: با برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی، بخش معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از حوزه‌های اساسی توسعه اقتصاد کشور در کنار نفت و گاز، به خوبی می‌تواند اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را محقق سازد. به عنوان مثال، با آزاد‌سازی دارایی‌ها و رشد یک میلیون بشکه‌ای صادرات نفت در بودجه 95، بازار داخلی تقویت و با رشد اعتبارات عمرانی، تقاضای برای اجرای طرح‌های عمرانی و ساخت‌وساز در بخش دولتی و خصوصی نیز تقویت خواهد شد.
وی ادامه داد: این امر به رونق بازار محصولات بخش معدن و صنایع معدنی کمک خواهد کرد. همچنین، با این روند رشد اعتبارات توسعه‌ای بخش معدن و صنایع معدنی ممکن خواهد شد. از دیگر فرصت‌های پیش روی کشورمان پس از برداشته شدن تحریم ها، «کاهش ریسک واردات و صادرات» و نیز «رشد تعداد و تنوع مشتریان و تامین کنندگان» با انتقال وجه از طریق سیستم بانکی و گشایش اعتبار اسنادی است.
رییس هیات عامل ایمیدرو «امکان‌پذیر شدن فاینانس طرح‌های معدنی تکمیل‌کننده زنجیره ارزش» و «رشد تقاضا برای محصولات بخش معدن با فعال شدن طرح ها»، را به عنوان فرصت‌های ارزشمند دیگر پس از لغو تحریم‌ها برشمرد و تصریح کرد: با رشد ارزش بورس، تامین مالی ارزان تری برای شرکت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای فراهم شده و با لغو بخشی از تحریم‌های فناوری نیز، فرصت رشد بهره‌وری در واحدهای بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: افزون بر این، با برداشته شدن تحریم ها، بدون شک ممنوعیت سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی و از جمله بخش معدن و صنایع معدنی حذف خواهد شد که در نتیجه آن، زنجیره ارزش این بخش تکمیل و بازار محصولات معدنی و صنایع معدنی توسعه خواهد یافت.
کرباسیان با اشاره به «بی نیاز شدن کارخانه‌ها به انبار مواد اولیه و لوازم یدکی ناشی از ریسک تحریم» پس از رفع تحریم‌ها، گفت: با این اقدام، 3 فرصت شامل «رشد بهره‌وری و کاهش حجم انبار»، «ارائه خدمات پس از فروش و ضمانت توسط فروشندگان قطعات» و نیز «کاهش قیمت قطعات ناشی از خرید مستقیم و حذف واسطه ها» برای بخش معدن و صنایع معدنی فراهم خواهد شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد