فولاد و آهن

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار با ذوب آهن تاکید کرد

کیفیت محصولات ذوب آهن، قابل رقابت با فولادسازان برتر دنیا

کیفیت محصولات ذوب آهن، قابل رقابت با فولادسازان برتر دنیا
پایگاه خبری معدن نیوز- رییس سازمان ملی استاندارد ایران و جمعی از مسئولان این سازمان ضمن حضور در ذوب آهن و بازدید از بخش‌های مختلف خط تولید از جمله کارگاه تولید ریل ملی و تیرآهن بال پهن، با مدیرعامل و جمعی از مسئولان شرکت دیدار و گفت‌وگو کردند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- رییس سازمان ملی استاندارد ایران و جمعی از مسئولان این سازمان ضمن حضور در ذوب آهن و بازدید از بخش‌های مختلف خط تولید از جمله کارگاه تولید ریل ملی و تیرآهن بال پهن، با مدیرعامل و جمعی از مسئولان شرکت دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، نیره پیروز بخت در این دیدار، ذوب آهن اصفهان را یکی از پیشکسوتان صنایع کشور و یک صنعت مادر توصیف کرد و گفت: پروژه تولید ریل ملی ذوب آهن که امکان تولید تیرآهن بال پهن هم در آن وجود دارد نشان دهنده روند روبه رشد و پیشرفت تکنولوژیک این شرکت است.
وی افزود: خوشبختانه ذوب آهن اصفهان با هدف تولید ریل تمام لوازم کنترل کیفی را خریداری و نصب کرده و عیوب نیز شناسایی شده و در جهت رفع آن اقدام شده است. درواقع راه آهن جمهوری اسلامی به عنوان مشتری اصلی این ریل باید در مورد کیفیت ریل ذوب آهن با این شرکت تفاهم کند.
 رییس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: به یاد داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی، ‌اقدام و عمل نامیده است، بنابراین اکنون که ذوب‌آهن به عنوان یک واحد تولید داخلی با تمام توان، محصولی با کیفیت را تولید می‌کند، راه آهن نیز باید با این نگرش ریل ملی را ارزیابی کند تا از تولید‌کننده داخلی حمایت شود. سازمان استاندارد نیز به عنوان سازمان نظارتی با هر دوی این سازمان‌ها همکاری لازم را انجام می‌دهد تا منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از محصولات داخلی در مورد ریل اجرا شود.
این مقام مسئول گفت: ذوب آهن اصفهان که قدمت بالایی در بین صنایع کشور دارد، از همان ابتدای تاسیس، خود را بر اساس استانداردها تجهیز کرده و از سه دهه قبل در تدوین استاندردهای ملی نقش آفرینی محوری داشته است.
وی افزود: واحدی که خود تدوین‌کننده استاندارد است، هرگز غیر استاندارد عمل نمی‌کند و چنین واحدی محصولات بسیار پرکیفیتی تولید می‌کند که قادر به رقابت در سطح جهانی است.
پیروز بخت با اشاره به اینکه یکی از راه‌های افزایش کیفیت در واحدهای تولیدی، افزایش ایستگاه‌های کنترل کیفی در استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت است، گفت: هم‌اکنون ذوب آهن دستگاه‌های بسیار پیشرفته و مدرنی برای کنترل کیفیت نصب کرده است که این اقدام یک گام اساسی در کمک به تولید ملی و ارتقای کیفیت محصولات داخلی محسوب می‌شود. این اقدامات موجب ارتقای استانداردهای ساختمان‌سازی در کشور می‌شود که امید است با مجموع این توانایی‌ها شاهد، رشد و پیشرفت روزافزون این صنعت مهم کشور باشیم.
وی در خصوص ورود محصولات بی‌کیفیت فولادی یا تولید برخی محصولات بی‌کیفیت در داخل کشور گفت: محصولات وارداتی و تولیدی در داخل بر اساس استانداردها کنترل می‌شوند اما وقتی با مشکل کیفیت برخی محصولات مواجه هستیم برای حل آن باید نظارت هایی که توسط شرکت‌های ناظر صورت می‌گیرد را بیشتر کنترل کنیم.
احمد صادقی مدیرعامل ذوب اهن اصفهان نیز در این دیدار طی سخنانی به مشکلات ا قتصادی ذوب آهن پرداخت و گفت: برای حل این مشکلات اقدامات گسترده‌ای در داخل شرکت برنامه‌ریزی و اجرا شده است که برخی از آنها عبارتند از کاهش قیمت تمام شده، تولید ریل و تیرآهن بال پهن، اجرای‌ پروژه بیم بلنک در ریخته گری برای تولید تیرآهن با سایزهای بسیار بالاتر از محصولات کنونی، تولید محصولات آلیاژی، استفاده از گندله برای افزایش راندمان کوره و...
وی افزود: برای حل مشکلات ذوب آهن، تنها اقدامات این شرکت کافی نیست بلکه در بیرون از این سازمان نیز انتظار داریم با عرضه محصولات بی‌کیفیت مقابله شود تا صنایعی مانند ذوب آهن که بر کیفیت محصولات خودتاکید دارند متضرر نشوند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد