آلومینیوم و مس

بومی‌سازی قطعات مورد نیاز مس در راستای اقتصاد مقاومتی

بومی‌سازی قطعات مورد نیاز مس در راستای اقتصاد مقاومتی
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر انبار و سفارشات مجتمع مس سرچشمه گفت: توجه به بومی‌سازی و ساخت قطعات در استان کرمان به‌منظور کاهش قیمت تمام‌شده از مهم‌ترین برنامه‌های امور انبارها و سفارشات در سال ۹۵ است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر انبار و سفارشات مجتمع مس سرچشمه گفت: توجه به بومی‌سازی و ساخت قطعات در استان کرمان به‌منظور کاهش قیمت تمام‌شده از مهم‌ترین برنامه‌های امور انبارها و سفارشات در سال 95 است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز به نقل از مس پرس، نجف شیخی با بیان این مطلب و تأکید بر اینکه تحقق این مهم از سال‌های قبل در دستور کار شرکت مس قرار گرفته بود گفت: توجه جدی‌تر به موضوع بومی‌سازی قطعات در امسال با همکاری همه امورهای خط تولید و شرکت خدمات بازرگانی در دست اقدام است و با این کار گام بزرگی در خودکفایی و اشتغال‌زایی در استان کرمان برداشته می‌شود.
شیخی در خصوص برنامه‌های دیگر این مدیریت برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در مس منطقه کرمان گفت: به‌منظور کاهش هزینه‌ها‌ی شرکت، کنترل اعلام نیازهای ورودی و درخواست‌ها و تعیین تکلیف درخواست‌های باز سال‌های گذشته مشتمل بر بهینه‌سازی پارامترهای سفارش؛ کنترل اعلام نیازمندی‌ها و کاهش زمان‌های خرید در دستور کار امسال این مدیریت قرار دارد‌.
وی درباره تعیین تکلیف اقلام کم گردش و ضایعات که نقش مهمی در مدیریت هزینه‌ها دارند، اظهارکرد: ساماندهی این اقلام و در نهایت خروج آنها از انبار(از طریق مزایده) در دستور کار قرار دارد که به این وسیله در هزینه‌های انبارداری کاهش چشمگیری حاصل می‌شود.
مدیر انبار و سفارشات مجتمع مس سرچشمه افزایش بهره‌وری فرآیند تأمین کالا و کاهش زمان تأمین آن را یکی دیگر از برنامه‌های این حوزه برای مدیریت هزینه‌ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، بهینه‌سازی و کنترل روش‌های نگهداری و تحویل (محصولات، قطعات، مواد) و ضایعات و توسعه فضاهای نگهداری اقلام در جهت نگهداری و صیانت از دارایی‌های انبار از دیگر برنامه‌های این مدیریت با محوریت اقتصاد مقاومتی و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات شرکت مس است.
وی در ادامه به مهم‌ترین دستاوردهای مدیریت انبارها و سفارشات برای کاهش هزینه‌ها در سال گذشته اشاره کرد و دراین‌باره گفت: کاهش هزینه‌های تأمین کالا از طریق کنترل مستمر اعلام نیازمندی‌های ورودی، بازنگری درخواست‌های صادرشده قبلی و ابطال موردی آنها از مهم‌ترین اقدامات سال گذشته ما بوده که منجر به‌ صرفه‌جویی ریالی چشمگیری در هزینه‌های شرکت مس شده است.
شیخی کنترل هزینه‌های حمل‌ونقل مواد و قطعات ارسالی در انبارها در سال 94 را یکی دیگر از دستاوردهای مهم این مدیریت در سال گذشته دانست و اظهارکرد: کاهش هزینه‌های حمل و تغییر در روش تخلیه اقلام حجیم واصله با حذف جرثقیل سیار از دیگر اقدامات مهم این مدیریت در سال گذشته بود که منجر به کاهش قیمت تمام‌شده محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد