ذغال سنگ

یک کارشناس زغال سنگ در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد

کاهش ۳ درصدی مصرف زغال سنگ در تولید فولاد

کاهش ۳ درصدی مصرف زغال سنگ در تولید فولاد
پایگاه خبری معدن نیوز-یک کارشناس حوزه زغال سنگ گفت: مصرف زغال سنگ در مجموع انرژی‌ها از سال ۲۰۰۳ که ۲۴ درصد بوده است تا سال ۲۰۳۰ به ۲۷ درصد می‌رسد که نشان از برنامه معدنکاران برای افزایش تولید این مواد معدنی دارد با این حال قیمت زغال سنگ در چند سال گذشته با پایین‌ترین سطح خود رسیده است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- یک کارشناس حوزه زغال سنگ گفت: مصرف زغال سنگ در مجموع انرژی‌ها از سال 2003 که 24 درصد بوده است تا سال 2030 به 27 درصد می‌رسد که نشان از برنامه معدنکاران برای افزایش تولید این مواد معدنی دارد با این حال قیمت زغال سنگ در چند سال گذشته با پایین‌ترین سطح خود رسیده است.
عباس شرفی در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز، با اشاره به اینکه کاهش قیمت زغال سنگ تهدیدی برای ادامه فعالیت این معادن خواهد بود، اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده قیمت زغال سنگ مورد استفاده در نیروگاه‌های امریکا، اروپا و اسیا کاهش یافته است همچنین قیمت زغال متالورژیکی مورد استفاده برای ساخت فولاد با شدید‌ترین کاهش قیمت در سه سال گذشته مواجه شده که کاهش قیمت این نوع از زغال سنک بر گاهش قیمت کارخانه‌های فولاد نیز تاثیر‌گذار خواهد بود.
او با بیان اینکه ذخایر قطعی زغاسنگ جهان بیش از 861 میلیارد تن است، افزود: میزان تولید سالانه کشورها نزدیک به 7/7 میلیارد تن است که 60 درصد آن در دو کشور چین و امریکا تولید می‌شود.
شرفی با نگاهی به میزان مصرف زغال سنگ در جهان تصریح کرد: آمریکا، چین، هند و روسیه و ژاپن پنج کشور عمده مصرف‌کننده زغال سنگ دنیا تا سال 2013 بوده‌اند که این روند تا سال 2030 میلادی تغییر خواهد کرد و امریکا، چین و هند به عنوان بزرگترین مصرف‌کنندگان زغال سنگ دنیا خواهند بود.
این کارشناس معدنی با تاکید بر اینکه مصرف زغال سنگ در مجموع انرژی‌ها از سال 2003 که 24 درصد بوده تا سال 2030 به 27 درصد می‌رسد، افزود: درحال‌حاضر کاهش قیمت زغال سنگ به چالشی برای معدنکاران زغال سنگ در جهان تبدیل شده است با این حال پیش‌بینی می‌شود تولید این محصول در تا سال 2030 میلادی افزایش داشته باشد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد