آلومینیوم و مس

مدیرعامل شرکت مس خبر داد

انعقاد قراردادهای صادراتی شرکت ملی مس پس از برجام

انعقاد قراردادهای صادراتی شرکت ملی مس پس از برجام
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مهم‌ترین گلوگاه شرکت مس، صادرات آن است که قبل از برجام قفل شده بود اما بعد از برجام توانستیم با شرکت‌های مختلف دنیا قرارداد صادراتی منعقد کنیم.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مهم‌ترین گلوگاه شرکت مس، صادرات آن است که قبل از برجام قفل شده بود اما بعد از برجام توانستیم با شرکت‌های مختلف دنیا قرارداد صادراتی منعقد کنیم.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز به نقل از مس پرس، احمد مرادعلیزاده در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: آخرین تحریم به گونه‌ای بود که همه امکانات صادرات از ما گرفته و کار کاملا قفل شده بود اما خوشبختانه بعد از برجام این تحریم از شرکت مس و بسیاری از دیگر شرکت‌های کشور برداشته شد و توانستیم با شرکت‌های مختلف دنیا قرارداد ببندیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: این شرکت 13 هزار میلیارد ریال بدهی بانکی داشت اما امروز تنها چهار هزار میلیارد ریال به بانک‌ها بدهکار است.
وی تصریح کرد: دوران سختی را در سال‌های 91 تا 94 پشت سر گذاشتیم به گونه‌ای که رکود، تحریم و شرایط بد بازار باعث شده بود کار برای شرکت مس بسیار سخت شود.
وی گفت: در چنین شرایطی توانستیم قیمت تمام شده مس را کاهش دهیم و با حفظ هزینه‌های جاری و جلوگیری از ورود بی‌رویه نیروی انسانی هزینه‌های نیروی انسانی را ثابت نگهداریم.
مرادعلیزاده خاطرنشان کرد: امروز همه همکاران در شرکت مس ایران بر سر کاهش دوباره قیمت‌ها هم نظر هستند و امیدوارند با این اقدامات بتوانیم مسئولیت‌های اجتماعی را به خوبی انجام دهیم.
وی گفت: شرکت مس مسیری را طراحی کرده که در جهت منافع ملی و سهامداران باشد و استان کرمان می‌تواند از این اتفاقات بهره کافی را ببرد.
مرادعلیزاده افزود: شرکت‌های زیادی در کشور هستند که با بدهی بالا و در شرایط بسیار سختی فعالیت می‌کنند و از تلاش تک تک همکاران در صنعت مس تشکر می‌کنم چرا که با تلاش آنها امروز در این شرایط قرار گرفته‌ایم.
مدیرعامل شرکت مس تصریح کرد: تولید مس از حدود 200 هزار تن به 280 هزار تن رسیده و با اجرای طرح‌های مختلف به ویژه در استان کرمان، تا سال 98، ظرفیت تولید به 400 هزار تن خواهد رسید.
وی ادامه داد: شرکت مس مسیری را پیش گرفته که در جهت منافع ملی، منافع سهاداران و شرکت است و استان کرمان می‌تواند از این حرکت بهره کافی را ببرد.
مرادعلیزاده تصریح کرد: فاز 2 کارخانه تولید کنسانتره طی مدت یک سال به بهره‌برداری رسید و امروز با 100 درصد ظرفیت کار می‌کند.
وی گفت: پروژه ذوب و پالایشگاه خاتون آباد در حال کار هستند و امروز بیش از 800 میلیون یورو پروژه اصلاحی جدید آماده افتتاح است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: باید به عنوان یکی از ابزارهای توسعه به کمک استان بیاییم و امکاناتی را فراهم کنیم تا مردم بهتر به اشتغال برسند.
وی گفت: درحال‌حاضر شش هزار و 500 نفر از نیروی انسانی شرکت مس ایران را مردم شهربابک و خاتون آباد در استان کرمان تشکیل می‌دهند.
مرادعلیزاده گفت: شرکت مس هر اندازه که در توان داشته باشد، شرایط را در توسعه و اشتغال فراهم می‌کند.
وی درباره اصلاح نژاد دام‌ها در مناطقی که صنایع مس فعال است، گفت: این کار از 2 سال قبل شروع شده و ما هم متعهد هستیم هزینه‌های مالی آن را پرداخت کنیم که جای هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
وی گفت: در حال پیگیری هستیم که این شرکت را به شرکت سهامی عام تبدیل کنیم و با نرخ بازگشت سرمایه خوبی که دارد مردم هم استقبال خواهند کرد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد