فولاد و آهن

حضور فولاد خراسان در نمایشگاه صنعت ساختمان ترکمنستان

حضور فولاد خراسان در نمایشگاه صنعت ساختمان ترکمنستان
پایگاه خبری معدن نیوز- مجتمع فولاد خراسان با هدف معرفی محصولات خود در بازارهای صادراتی هدف، در دهمین نمایشگاه صنعت ساختمان ترکمنستان حضور یافت.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- مجتمع فولاد خراسان با هدف معرفی محصولات خود در بازارهای صادراتی هدف، در دهمین نمایشگاه صنعت ساختمان ترکمنستان حضور یافت.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مدیر روابط عمومی فولاد خراسان گفت: حضور این مجتمع در دهمین نمایشگاه صنعت ساختمان ترکمنستان که در نیمه اول شهریورماه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر عشق آباد بر گزار شد با هدف معرفی محصولات شرکت و جذب ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی بازارهای صادراتی صورت گرفت.
شهرام بقراط افزود: تعامل با مشتریان و فعالان اقتصادی منطقه، به ویژه کشورهای همسایه و دارای مرز مشترک با استان، در زمره استراتژی‌های بازاریابی و ارتباط با مشتریان شرکت قرار دارد.
براساس این گزارش، این نمایشگاه در فضایی به وسعت 1300 متر مربع و با حمایت وزارت ساخت‌وساز ترکمنستان، اتاق بازرگانی و صنایع این کشور و با حضور تولیدکنندگانی از کشورهای ترکیه، چین، آلمان، یونان، قزاقستان، آذربایجان، امارات و اوکراین برگزار شد.
به گفته رییس واحد صادرات مجتمع فولاد خراسان، حضور در این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای جذب بازرگانان و تجار آهن و فولاد این بازار پررونق و نیز فروش محصولات مجتمع را فراهم کرد.
حمیدرضا شنوایی با بیان هدف‌گذاری صادرات سالانه 30هزار تن محصول به این کشور همسایه از سوی فولاد خراسان، افزود: تا کنون 30 درصد برنامه محقق شده و در صورت هماهنگی بیش تر در بخش تولید و انطباق بیش تر با خواسته مشتریان، به ویژه تولید محصول با سایزها و مشخصات مورد نظر خریداران، تا پایان سال شاهد تحقق این هدف خواهیم بود.
وی با بیان این که برنامه‌های توسعه و بازسازی این کشور آسیای میانه تا سال 2030، تحولات عظیمی را در بخش‌های زیربنایی و ساخت‌وساز این کشور همسایه رقم خواهد زد، افزود: این برنامه می‌تواند فرصت بسیار خوبی در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار دهد.
شنوایی با اشاره به فرصت هایی زیادی که در این ارتباط از دست رفته است، شرایط ویژه قوانین و مقررات ترکمنستان و نحوه فعالیت در این کشور را از مهم‌ترین چالش‌های تجاری پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی دانست و افزود: آشنایی با ملزومات کار در این کشور و شناخت دقیق مقررات آن و نیز فعالیت دستگاه دیپلماسی برای تسهیل ارتباطات اقتصادی می‌تواند به رفع موانع تجاری و رونق صادرات محصول ایرانی به این کشور کمک کند.
شایان ذکراست ایران و ترکمنستان چندی پیش دردیدار روسای جمهور دو کشور، 17 سند همکاری دوجانبه امضا و همچنین طی توافق انجام شده مقرر شد حجم مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی خود را در 10 سال آینده به 60 میلیارد دلار ارتقا دهند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد