معدن

همگرایی تشکل‌های معدنی در نمایشگاه و کنفرانس آبان ماه

همگرایی تشکل‌های معدنی در نمایشگاه و کنفرانس آبان ماه
پایگاه خبری معدن نیوز- تشکل‌های تخصصی معدن با ایجاد همگرایی، نمایشگاه و کنفرانس‌های این بخش را به صورت مشترک در آبان ماه برگزار می‌کنند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- تشکل‌های تخصصی معدن با ایجاد همگرایی، نمایشگاه و کنفرانس‌های این بخش را به صورت مشترک در آبان ماه برگزار می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، در جلسه مشترک روسا و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن، انجمن مهندسی معدن و خانه معدن با رییس هیات عامل ایمیدرو، خبر از برگزاری مشترک رویدادهای این حوزه داده شد.
در این نشست رییس انجمن مهندسی معدن گفت: روز 15 آبان ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران، دوازدهمین نمایشگاه «ایران کانمین» افتتاح و روز پس از آن- 16 آبان- همزمان «چهارمین کنگره بین‌المللی معدن» و «ششمین کنفرانس مهندسی معدن» آغاز به کار خواهد کرد.
به گفته علی اصغر خدایاری، این همگرایی، به آرامی و پس از حدود به 10 سال تجربه فعالیت در رویدادهای معدنی شکل گرفته است. هرچند نوع رسالت و فعالیت‌ها تشکل‌ها در بخش‌های علمی، امور فنی، نمایشگاهی و... متفاوت است.
وی با ابراز اینکه ایمیدرو طی سال‌های اخیر در مسیر صحیح رسالت خود گام برداشته است، گفت: تبدیل علم به دانش و فناوری یکی از اهداف ایمیدرو در بخش معدن است که این امر در مدیریت جدید ایمیدرو، مشهود شده است.
رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در این نشست اظهار کرد: حرکت در راستای تجمیع رویدادهای معدنی و هدفمند شدن این برنامه‌ها از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ویژه درخواست مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
مهدی کرباسیان، همگرایی تشکل‌ها را عاملی برای نتیجه بخش شدن برنامه‌های بخش خصوصی در حوزه معدن دانست و تاکید کرد: برای برنامه‌های آینده بخش معدن، تشکل‌های می‌توانند در قالب یک طرح واحد، رویدادی بین‌المللی برای این حوزه تعریف و اجرا کنند تا نتیجه آن شامل حال کل بخش معدن شود.
وی ضمن اشاره به توانمندی‌های ایران برای تبدیل شدن به هاب معدنی منطقه گفت: تا دو سال گذشته متال بولتن سمینارهای معدنی درباره ایران را در دوبی برگزار می‌کرد اما با رایزنی‌های که انجام دادیم، از این پس برنامه‌ها معدنی این موسسه درباره ایران، در کشور ما برگزار می‌شود.
در این نشست، امیر خرمی شاد معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمیدور نیز تجمیع همایش‌های معدنی را باعث افزایش بار علمی این رویدادها دانست.
شمس‌الدین سیاسی راد مدیر دفتر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو، در این نشست پیشنهاد داد که پس از برنامه آبان ماه، ستادی راهبردی با حضور همه تشکل ها، برای این رویدادهای این بخش تشکیل شود.
رییس دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران در این جلسه اظهار کرد: برای سمینار امسال بیش از 300 مقاله از سراسر دنیا دریافت شده است. همچنین 100 عضو هیات علمی دانشگاه‌های مختلف برای بخش عملی با ما همکاری می‌کنند.
امید اصغری افزود: سخنرانان کلیدی کنفرانس پیش رو، از کشورهای صاحب فناوری دنیا در حوزه معدن همچون استرالیا، آلمان، فرانسه، گرجستان هستند.




   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد