صنایع معدنی

بانک جهانی برای سال 2017 پیش‌بینی کرد

رشد بیش از ۴ درصدی قیمت فلزات و مواد معدنی

رشد بیش از ۴ درصدی قیمت فلزات و مواد معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز- بانک جهانی پیش‌بینی کرده که قیمت تمامی کالاها افزایش پیدا کند دلیل آن نیز افزایش تقاضا و تضعیف عرضه است. برای مثال قیمت فلزات و مواد معدنی برای سال آینده حدود ۴.۱درصد افزایش پیدا خواهد کرد. دلیل اصلی این مسئله نیز کاهش تقاضا در این زمینه است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- بانک جهانی پیش‌بینی کرده که قیمت تمامی کالاها افزایش پیدا کند دلیل آن نیز افزایش تقاضا و تضعیف عرضه است. برای مثال قیمت فلزات و مواد معدنی برای سال آینده حدود 4.1درصد افزایش پیدا خواهد کرد. دلیل اصلی این مسئله نیز کاهش تقاضا در این زمینه است.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز به نقل از مس پرس، بانک جهانی پیش‌بینی خود را در مورد قیمت نفت در سال 2017 از 53دلار در ازای هر بشکه به 55دلار در ازای هر بشکه افزایش داد. دلیل این افزایش نیز به سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) باز می‌گردد که تولید نفت خود را برای آینده محدود کرده‌است.
بر اساس برآوردهای بانک جهانی، قیمت انرژی از جمله نفت، گاز طبیعی و زغال‌سنگ برای سال آینده در مجموع 25درصد افزایش پیدا خواهد کرد. این رقم نسبت به پیش‌بینی ماه جولای بسیار بیشتر است. این سازمان برای سال 2016 قیمت نفت را روی متوسط 43دلار در ازای هر بشکه برآورد کرده‌ که این رقم نسبت به ماه جولای تغییری نداشته‌است.
جان بافس کارشناس ارشد در بخش اقتصاد انرژی در بانک جهانی می‌گوید: «ما انتظار داریم قیمت نفت و به همراه آن قیمت سایر حامل‌های انرژی برای سال آینده افزایش پیدا کند.» او ادامه می‌دهد: «البته هنوز از این پیش‌بینی مطمئن نیستیم به این خاطر که هنوز توافق اوپک قطعی نشده‌است. اما بدون شک تصمیم اوپک روی بازار نفت تأثیر خواهد گذاشت.»
بانک جهانی پیش‌بینی کرده که قیمت تمامی کالاها افزایش پیدا کند دلیل آن نیز افزایش تقاضا و تضعیف عرضه است. برای مثال قیمت فلزات و مواد معدنی برای سال آینده حدود 4.1درصد افزایش پیدا خواهد کرد. دلیل اصلی این مسئله نیز کاهش تقاضا در این زمینه است. قیمت روی نیز بر اساس پیش‌بینی‌های بانک جهانی بیش از 20درصد افزایش خواهد یافت.
برآوردهای بانک جهانی در مورد قیمت طلا نیز نشان می‌دهد که فلز زرد در سال آینده کاهش ارزش را تجربه خواهد کرد و به هزار و 219 دلار در ازای هر اونس خواهد رسید. دلیل آن نیز اطمینان سرمایه‌گذاران به جاری کردن پول و سرمایه در سایر بخش‌ها به جز طلا است.
قیمت محصولات کشاورزی در سال 2017 حدود 1.4درصد افزایش خواهد یافت. این رقم نسبت به ماه جولای کمتر است. قیمت مواد غذایی نیز روندی افزایشی خواهد داشت. این افزایش قیمت به صورت تدریجی صورت خواهد گرفت. غلات در میان محصولات غذایی، افزایش قیمت بیشتری را تجربه خواهند کرد.
کاهش قیمت کالاها روی صادرات آن‌ها در اقتصادهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه تأثیر می‌گذارد. اما به نظر می‌رسد کاهش قیمت کالا اکنون به کف خود رسیده‌است. کشورها می‌توانند سیاست‌های خود را با توجه به پیش‌بینی‌های جدید بانک جهانی تعیین کنند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد