بانک و بیمه

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در دیدار با صنعتگران و کارآفرینان بوشهر تاکید کرد

همکاری مشترک با تکیه بر توانمندی‌ها و مزیت‌های صنعتی استان

همکاری مشترک با تکیه بر توانمندی‌ها و مزیت‌های صنعتی استان
پایگاه خبری معدن نیوز- صنعتگران و کارآفرینان استان بوشهر مشکلات خود را با مدیرعامل بانک صنعت و معدن و اعضای هیات مدیره این بانک درمیان نهادند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- صنعتگران و کارآفرینان استان بوشهر مشکلات خود را با مدیرعامل بانک صنعت و معدن و اعضای هیات مدیره این بانک درمیان نهادند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، در این جلسه که به منظور بررسی روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در دفتر استانداری بوشهر برگزار شد، گروه‌های مختلف صنعتی به تفکیک به طرح مشکلات خود پرداختند.
در ابتدای این جلسه ظریف پور مدیر اقتصادی استانداری بوشهر از توجه بانک صنعت و معدن برای رفع چالش‌های صنعتگران استان تشکر کرده و از مدیرعامل بانک صنعت و معدن خواست که به مشکلات این تولید‌کنندگان توجه ویژه‌ای مبذول شود.
در این جلسه که معاونان استاندار و مدیران سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، گمرک، اتاق بازرگانی و اتحادیه‌های صنفی درآن حضور داشتند تعدادی از تولیدکنندگان تقاضای خود را درخصوص استمهال وام‌های دریافتی، دریافت سرمایه درگردش و سایر موارد مربوط به امور اعتباری خود را مطرح کردند.
پس از طرح مشکلات یاد شده افخمی در اظهارات خود گفت: حضور در جمع شما برای ما یک فرصت مغتنم است تا بتوانیم رودر رو با مشکلاتتان آشنا شویم.
وی افزود در بازدیدی که از ٨ طرح تولیدی و صنعتی داشتیم خوشحال شدم که صنایع خوبی در این استان شکل گرفته و با درآمدزایی‌های خود، به اشتغال، رفع محرومیت و درآمد ارزی استان کمک کرده‌اند.
افخمی گفت: این بازدید این نوید را داد که توانمندی‌های فکری و مالی بسیار خوبی در استان وجود دارد که میتوان با تکیه بر آنها و با هماهنگی و برگزاری جلسات دیگر مسائل مالی و اعتباری صنعتگران را مرتفع کرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: با توجه به توانمندی‌ها و مزیت‌های مختلف صنعتی که در استان بوشهر وجود دارد می‌توانیم با توجه به نگاه توسعه‌ای این بانک، یک همکاری مشترک را به ظهور برسانیم.
وی تصریح کرد: خوشحالیم که صنعتگران استان توانستند به نحو مطلوب از تسهیلات اعطایی استفاده کرده و حتی در شرایط سخت تحریم نیز با مشکلات مقابله کرده و در برابر آنها مقاومت کنند.
افخمی افزود: اینک که به تدبیر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری طی ٨ ماه گذشته موضوع برجام و مسائل تبعی آن حل شده است، هرچند که یک بانک تجاری نیستیم اما توانستیم جزو بانک‌های پیشتاز و ممتاز کشور در امور بانکی و مراودات بین‌المللی با شبکه‌های بانکی باشیم.
وی با اشاره به همکاری بانک صنعت و معدن با ٦٠ بانک در ٢٦ کشور جهان گفت: از طریق بانک تجاری ایران و اروپا توانسته‌ایم در مراودات خود در شبکه بین‌المللی بانکی بیش از صدها ال – سی گشایش کرده و بیش از یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون یورو پول جابه‌جا کنیم که حدود ٦٠٠ میلیون یورو صرفه جویی در هزینه انتقال پول در برداشت.
مصطفی سالاری استاندار بوشهر در نشست کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر اظهار کرد: بانک صنعت و معدن نگاه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.
وی با اشاره به نقش بانک‌ها در توسعه سرمایه‌گذاری گفت: بانک‌ها بازیگران مهم در روند توسعه کشور هستند و نگاه مدیرعامل بانک صنعت و معدن به موضوع توسعه با استفاده از ظرفیت بانکی، قابل ستایش است.
استاندار بوشهر افزود: این استان در عرصه‌های راه‌آهن، حمل‌ونقل دریایی، پایانه صادرات مواد معدنی، ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری بانکی دارد و بانک‌ها می‌توانند از این ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر استفاده کنند.
سالاری بیان کرد: در مورد اعطای تسهیلات به طرح‌های مختلف، اعتقاد دارم باید روی مزیت‌های مناطق کار کنیم یعنی بر اساس ظرفیت‌های موجود در هر استان اقدام به سرمایه‌گذاری کرد.
استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان برای سرمایه‌گذاری بانک‌ها اضافه کرد: راه‌آهن بوشهر پروژه نیمه تمامی است که جز اولویت‌های وزارت راه قرار گرفته و بندر بوشهر را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌کند اگر این اتفاق بیفتد شاهد تحولات خوب اقتصادی برای استان بوشهر خواهیم بود.
سالاری بیان کرد: احداث راه‌آهن بوشهر علاوه بر اتصال به شبکه سراسری، فرصتی برای تولید، صادرات و رونق اقتصادی استان بوشهر هم است.
وی حمل‌ونقل دریایی را ظرفیت دیگر استان بوشهر ذکر کرد و ادامه داد: باید به سمت استفاده از شناورهای مدرن برویم در غیر اینصورت حمل‌ونقل دریایی از سیستم سنتی حمل‌ونقل دریایی لطمه خواهد خورد، در این زمینه طرحی تدوین می‌کنیم تا با همکاری سازمان بنادر و بانک آن را عملیاتی کنیم.
استاندار بوشهر گفت: صنایع پایین دست پتروشیمی از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر است، ٦٠ تا ٧٠ درصد گاز کشور در بوشهر تولید می‌شود که می‌توان از ظرفیت صنایع پایی دست پتروشیمی استفاده خوبی کرد.
سالاری بیان کرد: با توجه به موقعیت خوب مرکز و مناطق شمالی استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع پایین دست پتروشیمی، وزیر نفت هم اعلام آمادگی کرده خوراک مورد نظر صنایع پتروشیمی را به محدوده مرکزی و یا شمالی استان بیاوریم.
وی اضافه کرد: یکی از درخواست‌های معدن‌کاران استان بوشهر ایجاد پایانه صادرات مواد معدنی است که در همین زمینه یکی از اسکله‌های نیمه تمام رها شده در استان در نظر گرفتیم و می‌تواند ظرفیت خوبی برای صادرات مواد معدنی باشد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد