رویدادها و گزارش های ویژه

عضو کمیته بانوان معدنکار ایران در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد:

نمایشگاه ایران کان مین مکانی برای رفع کمبودهای معدنی

نمایشگاه ایران کان مین مکانی برای رفع کمبودهای معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز - عضو کمیته بانوان معدنکار ایران گفت: نمایشگاه بین‌المللی ایران کان مین ۲۰۱۶ فرصت بسیار موثری را برای دستیابی به صنعت و معدن که مولد صنایع مادر در کشور به شمار می‌رود، امکان‌پذیر ساخته است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - عضو کمیته بانوان معدنکار ایران گفت: نمایشگاه بین‌المللی ایران کان مین 2016 فرصت بسیار موثری را برای دستیابی به صنعت و معدن که مولد صنایع مادر در کشور به شمار می‌رود، امکان‌پذیر ساخته است.
بهار روانبد در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: این رویداد صنعتی می‌تواند با نگرشی عمیق و سازنده، نهاد اصلی بسیاری از کمبود‌ها و زیر ساخت‌های حوضه‌های معدنی را با تعاملات سازنده در پیش داشته باشد.
وی افزود: حتی نگاه کوتاه به سالن‌های بزرگ و دکوراتیو بودن غرفه‌ها و شرکت‌های عظیم صنعتی چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند، حضور شرکت‌های عظیم معدنی، صنایع وتجهیزات این نوید را می‌دهد که ایران در مسیر تعاملات جهان غرب و شرق قرار گرفته است و حضور کشورهای آلمان، فرانسه، فنلاند، روسیه کره جنوبی وچین، موید این مسئله هست که ایران در خاستگاه‌های متفاوت از منابع و ذخایر معدنی قرار دارد.
به گفته وی، در این میان کمیته بانوان معدنکار خانه معدن ایران نشانه آن است حضور بخش عظیمی از بانوان متخصص و فعال در این حوزه را ثابت می‌کند، این کمیته از آغاز فعالیت خود توانسته است جمع موثری از بانوان فعال در زمینه‌های متفاوت در این صنعت را گرد هم بیاورد و دارای متخصصینی در سراسر کشور است که از پژوهشگران نمونه، اساتید به نام و فعالان خوب حوضه‌های معدن و دانشجویان علاقه‌مند در تمام رشته‌های وابسته عضو داشته باشد، بکار گیری نیروهای توانمند در کشور خود موید داشتن نیروهای متفکرو کارآمد است که می‌تواند در جهت اشتغال و در جهت پیشبرد یک صنعت عظیم و متعاقب آن اقتصاد مادر و مقاومتی گام سازنده و موثر بردارد.
وی اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت را از جمع کثیر و علاقمند بانوان در عرصه‌های مختلف زمین شناسی کاربردی و معدن مطلع کردیم وی خواستار آمار صحیح شد این در حالیست که این آمار در خانه معدن وجود دارد بنابراین محوریت را بر توانایی هایی خواهیم گذاشت که به‌صورت گروهی ارائه خدمات و کارهای فنی در تمام بخشهای صنعت معدن و زمین شناسی حرفه ایی در پی داشته باشد.
 عضو کمیته بانوان معدنکار ایران خاطر نشان کرد: کارگاه‌ها نیز بخوبی با مدرسان و موضوعات متنوع برگزار شده که ازجمله این کارگاهها می‌توان به کارگاه نانو فن آوری، بخش کاربرد نانو در صنایع معدنی دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه شهید مدرس، تکنیک‌های مواد نانو در سرمته‌های حفاری اشاره کرد.
وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم باتعامل سازنده انگیزه‌های درست، از مرحله کارآفرینی به اشتغال دست یابیم.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد