اکتشاف و ماشین آلات

عضو هیات موسس کمیته بانوان معدنکار ایران در گفت و گو با معدن نیوز مطرح کرد:

همکاری مشترک ایران و چین با هدف اکتشافات معدنی ایران

همکاری مشترک ایران و چین با هدف اکتشافات معدنی ایران
پایگاه خبری معدن نیوز - عضو هیات موسس کمیته بانوان معدنکار ایران گفت: در راستای تفاهم‌نامه با سازمان زمین‌شناسی کشور چین، دوره‌ آموزشی تئوری و عملی در مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - عضو هیات موسس کمیته بانوان معدنکار ایران گفت: در راستای تفاهم‌نامه با سازمان زمین‌شناسی کشور چین، دوره‌ آموزشی تئوری و عملی در مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار شد.
مریم حیدریان در گفت و گو با پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: براساس این تفاهم‌نامه همه همکاری‌های مشترک در قالب طرح احیای کمربند راه ابریشم به‌صورت مشترک با ایران انجام خواهد پذیرفت. مقرر شده تا در قالب تفاهم‌نامه مذکور دو پروژه یکی اکتشافات ژئوشیمیایی سراسری مطابق با شبکه‌بندی جهانی با اهداف اکتشافی - زیست‌محیطی (برای 76 عنصر) و دیگر اکتشافات سراسری با شبکه 10 در 10 کیلومتر باهدف اکتشاف کانی‌های کلیدی عناصر نادر خاکی (برای 69 عنصر) در ایران انجام شود.
وی افزود: پیرو حضور کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در کنفرانس سال 2014 علوم زمین و معدنی کشورهای آسیایی در کشور چین، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران و چین منعقد شد. کنفرانس مذکور که به کنفرانس "یک کمربند و یک جاده" یا "کمربند اقتصادی راه ابریشم" مشهور است همه‌ساله با شرکت نمایندگان کشورهای مختلف در سطوح مختلف سیاسی و اجرایی (وزیر، معاون وزیر و کارشناسان فنی) برگزار می‌ شود که هدف آن توسعه همه‌جانبه همکاری‌های اقتصادی کشورهای مسیر راه ابریشم است.
حیدریان تصریح کرد: در دیدار این هیات با رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در خصوص توسعه همکاری‌ها، موضوعاتی مطرح شد که از آن جمله می‌توان به اکتشافات و فرآوری عناصر نادر خاکی، عمق بخشیدن به اکتشافات، بحث مخاطرات به‌ویژه خشک‌سالی و مسئله آب که از موضوعات مشترک منطقه‌ای است اشاره کرد و از موضوعاتی که توسط پروفسور وانگ بر آن تأکید شد نقشه‌های زمین‌شناسی، مسئله تتیس و شبکه کلود (Digital Map نرم‌افزاری برای ورود داده در هنگام برداشت در فیلد) بود.
به گفته وی؛در راستای این پروژه بازدیدهایی از معادن مختلف ایران مانند آهن چادرملو، سرب و روی کوشک، آهن گل گهر، مس سرچشمه، مس میدوک، مس چاه فیروزه، سرب نخلک، سرب و روی باما، طلای موته توسط کارشناسانی از سازمان زمین‌شناسی کشور چین و ایران انجام شد.
حیدریان تاکید کرد: کشور چین اعلام کرده به دلیل اهمیتی که جاده آبی و زمینی ابریشم برای آن کشور دارد، 40 میلیارد دلار برای احیای دوباره آن هزینه خواهد کرد و قصد دارد با ارائه کمک‌های مالی مورد نیاز به کشورهای حاشیه جاده ابریشم زمینی و آبی، نخستین گام را در این مسیر بردارد. این کشور به‌تازگی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی و همچنین ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در مسیر این جاده در محور شمال به جنوب را در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به ایجاد "منطقه ضمانت شده" اقتصادی در استان سین کیانگ، احداث راه‌آهن تندرو در مرکز به غرب چین، ایجاد "منطقه ویژه اقتصادی" در مرز قزاقستان و ایجاد "شهرهای فنی و صنعتی" در شمال چین از آن جمله هستند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد