بانک و بیمه

مدیرعامل بانک صنعت و معدن همزمان با اجرایی شدن برجام مطرح کرد

نمایان شدن فضای امید، اعتماد و همکاری در اقتصاد جهانی

نمایان شدن فضای امید، اعتماد و همکاری در اقتصاد جهانی
پایگاه خبری معدن نیوز - رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: با اجرایی شدن برجام فضای امید، اعتماد و همکاری در فضای اقتصادی جهانی نمایان شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: با اجرایی شدن برجام فضای امید، اعتماد و همکاری در فضای اقتصادی جهانی نمایان شد.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، علی اشرف افخمی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و در جمع زیادی از فعالان اقتصادی عضو اتاق ایران و ایتالیا سخن می‌گفت، ضمن اشاره به نقش بانک‌ها در سهولت تجاری و اهمیت آن افزود: ایتالیا دارای فناوری و مهندسی پایه فناوری و دانش فنی در خصوص ماشین‌آلات است که در سطح جهانی فعالیت می‌کند و ایتالیا کشوری مهم و مطرح در سطح اقتصاد جهانی است.
افخمی تصریح کرد: ایران نیز دارای ظرفیت بالقوه در بازار بوده و دارای منابع بزرگ طبیعی، معدنی، انرژی و... است. این کشور همچنین از ظرفیت نیروی تحصیل کرده و جوان برخوردار است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با طرح این پرسش که چه چیزی ایران را خاص جلوه می‌کند؟ بیان کرد: ایران دومین اقتصاد منطقه خاورمیانه است و از نظر بدهی در سطح بسیار پایینی بوده و دارای اقتصاد متنوعی است بر خلاف کشورهای منطقه که تنها دارای تولید نفت و گاز هستند ایران در کنار نفت و گاز در زمینه‌های معدنی از جمله سیمان، فولاد و نساجی در موقعیتی ممتاز است.
وی افزود: ایران همچنین در منطقه دارای موقعیت استراتژیکی در منطقه است و می‌تواند به عنوان هاب، بین منطقه خاورمیانه و اروپا در مقیاس گسترده تر در سطح جهانی ایفای نقش کند.
افخمی گفت: پس از اجرایی شدن برجام، سیستم بانکی هدف‌گذاری خوب و مناسبی را برای ورود دوباره در سیستم مالی دنیا انجام داده است تا پس از ١٠ سال تحریم بتواند با تجدد ساختار بر اساس استانداردهای جهانی خود را با نظام بانکی جهانی هماهنگ کند.
مقام بانکی یاد شده بانک صنعت و معدن را بانکی با سابقه ٦٠ ساله که بیشتر با شرکت‌ها تعامل دارد توصیف کرد و در خصوص تامین مالی طرح‌های پتروشیمی توسط این بانک به پتروشیمی کاویان که در عسلویه راه‌اندازی شده و سالانه ٢/٢ میلیون تن اتیلن تولید می‌کند، پتروشیمی در حال ساخت مسجد سلیمان، پتروشیمی ایلام با تامین مالی ٢٣٠ میلیون دلاری و پتروشیمی لرستان و مهاباد که محصولات پایین دستی پتروشیمی را تولید می‌کنند اشاره کرد.
وی گفت: بانک صنعت و معدن جایگاه نخست را در تامین مالی طرح‌های نیروگاهی در کشور دارد و در سه سال و نیم گذشته بیش از ٣ هزار مگاوات پروژه را در این زمینه به میزان یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار تامین مالی کرده که راه‌اندازی شده و ٢ هزار مگاوات دیگر نیز با تسهیلات این بانک در کشورمان در حال ساخت است.
به گفته افخمی، بانک یاد شده در حوزه آب شیرین کن‌ها نیز در بالاترین مقیاس‌های جهانی و در شهرهای حاشیه خلیج‌فارس فعالیت چشمگیری داشته و بیش از ٥٠ درصد از پروژه‌های سیمان و کاشی را نیز در ایران تامین مالی کرده است.
وی در ادامه به فعالیت بانک صنعت و معدن در حوزه فولاد پرداخته و به طرح‌های فولاد یزد، نیریز، شادگان، قائنات، سپید دشت و سبزوار و یک واحد گندله‌سازی در بندرعباس اشاره کرد.
افخمی گفت: نخستین قطار سریع السیر ایران توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده که در مسیر تهران – قم – اصفهان در حال احداث بوده و دومین طرح در این زمینه قطار مسیر تهران – مشهد است که مطالعات اولیه آن درحال انجام است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه ضمن اشاره به فعالیت این بانک در خصوص مسئولیت اجتماعی وانرژی‌های نو، صنایع هواپیمایی، کشتیرانی و قطعات اتومبیل را زمینه مناسبی برای همکاری دوکشور توصیف کرد.
گفتنی است این نشست به مناسبت حضور یک هیات بلند پایه از فعالان اقتصادی منطقه رجو امیلیا (Reggio Emilia) کشور ایتالیا در کشورمان برگزار شد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد