آلومینیوم و مس

استاد دانشگاه مس در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد:

تحریم‌ها مشکل صنعت مس نیست

تحریم‌ها مشکل صنعت مس نیست
پایگاه خبری معدن نیوز - یک کارشناس ارشد مس گفت: در حال حاضر مشکل اصلی صنعت مس ایران تحریم‌ها نیستند بلکه قوانین دست و پا‌گیری است که به معدن و معدنکاری صدمه وارد می‌کند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - یک کارشناس ارشد مس گفت: در حال حاضر مشکل اصلی صنعت مس ایران تحریم‌ها نیستند بلکه قوانین دست و پا‌گیری است که به معدن و معدنکاری صدمه وارد می‌کند.
احمد مشکانی در گفت‌وگوبا پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: متاسفانه مشکلاتی که در کشور وجود دارد باعث محدودیت در تولید و صادرات شده در حالیکه حتی با وجود تحریم می‌توانیم صادرات داشته باشیم.
وی تاکید کرد: این خود ما هستیم که تحریم‌ها را بزرگ می‌کنیم در حالی که اگر کار خود را به خوبی انجام دهیم با مشکلات کمتری رو به روخواهیم شد.
مشکانی خاطر نشان کرد: مسائلی مانند معارضان، مسائل محیط زیستی وعوارض و مالیات از جمله دغدغه هایی است که در حوزه معدن ایران وجود دارد وتا زمانی که این مشکلات وموانع بر طرف نشود نمی‌توان راه به جایی برد.
این فعال معدنی تصریح کرد: در گذشته با هزینه‌های بسیار کمتری امکان دریافت پروانه فعالیت درمعادن وجود داشت در حالی که هم‌اکنون کسب پروانه فعالیت هزینه‌ای معادل 100تا500 میلیون تومان به دنبال دارد بنابراین با چنین هزینه‌ای افراد رغبت خود را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه از دست می‌دهند و تمایلی ندارند منابع خود را در معادن صرف کنند و به دنبال مکان دیگری برای سرمایه‌گذاری هستند.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: در واقع شرایطی که برای معادن ایران به وجود آمده بسیاری از سرمایه‌گذاران این حوزه را به واسطه گری کشانده است.
مشکانی گفت: بنابراین نمی‌توان تحریم‌ها را بهانه و اعلام کرد که تحریم‌ها مانع از کار معادن شده و اجازه رشد و شکوفایی نمی‌دهد در حالی که اینگونه نیست واین قوانین دست و پا گیر است که به این حوزه اقتصادی آسیب‌های جدی وارد کرده است.
وی تاکید کرد: حتی اگر مراودات سیاسی با سایر کشورها نداشته باشیم می‌توانیم با اراده شرایط را به نفع خود تغییر دهیم.
به گفته وی؛ در حال حاضر انگیزه در معادن ایران به صفر رسیده اما مسئولان می‌توانند با تزریق روحیه و حذف موانع موجود باعث شکوفایی این حوزه شده و حتی اینگونه تحریم‌ها را بشکنند زیرا اگر محصولات معدنی باکیفیت تولید شود ناخودآگاه مشتریان حتی با وجود تحریم به سمت تولیدات داخلی گرایش پیدا می‌کند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد