صنایع معدنی

رشد ۳۴درصدی صادرات معدن و صنایع معدنی

رشد ۳۴درصدی صادرات معدن و صنایع معدنی
پایگاه خبری معدن نیوز- ارزش صادرات معدنی و صنایع معدنی در ۸ ماه سال ۹۵ با رشد بیش از ۳۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شد. در این مدت زنجیره فولاد با بیشترین ارزش و زنجیره مس با بیشترین رشد، پیشتاز صادرات شدند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- ارزش صادرات معدنی و صنایع معدنی در 8 ماه سال 95 با رشد بیش از 34درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شد. در این مدت زنجیره فولاد با بیشترین ارزش و زنجیره مس با بیشترین رشد، پیشتاز صادرات شدند.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه امسال، ارزش صدور محصولات معدنی و صنایع معدنی به بیش از 4.4 میلیارد دلار رسید که شرکت های فولادی با سهم 1.8 میلیارد دلاری، بیشترین ارزش صادرات این بخش را به خود اختصاص دادند. در این مدت 4.3 میلیون تن فولاد به خارج کشور صادر شد که بیش از تناژ صادراتی 12 ماه سال گذشته است.
در همین حال زنجیره مس نیز توانست در میزان رشد،‌ پیشتاز باشد به طوری که با افزایش صادرات 373درصدی،‌ 536 میلیون دلار کالای این بخش را روانه بازارهای هدف کرد. تناژ صادراتی مس در 8 ماه امسال به 561 هزار تن رسید. هرچند در 8 ماه سال جاری سنگ ها و فلزات گرانبها نیز رشد بالا و در محدوده 1227درصدی را در صادرات داشتند اما ارزش آن تنها به یک میلیون دلار رسید.
در این مدت صدور روی، سرب،‌ مولیبدن، زغالسنگ،‌ میکا و انواع فرو به ترتیب رشد 19درصدی،‌ 128درصدی،‌ 53درصدی، 60درصدی، 353درصدی و 30درصدی صادرات را کسب کردند. ارزش صدور تولیدات روی به 141 میلیون دلار، انواع سنگ 203 میلیون دلار،‌ سیمان 336 میلیون دلار و سنگ آهن به 451 میلیون دلار رسید. در این میان ارزش صادرات سیمان با کاهش 21درصدی، انواع سنگ با رشد 72درصدی و سنگ آهن با رشد 48 درصدی همراه شدند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد