سیمان و مصالح

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با معدن نیوز تاکید کرد

ترک‌ها رقیب سیمان ایران در عراق نیستند

ترک‌ها رقیب سیمان ایران در عراق نیستند
پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: با شروع بازسازی عراق ایران جزو نخستین و بهترین تامین‌کننده سیمان عراق خواهد بود و از آنجایی که ایران در چند سال پیش نیز بیش از ۶۰ درصد از سیمان خود را به بازار عراق صادر می‌کرد ترکیه نمی‌تواند رقیب سیمان ایران در بازار این کشور باشد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: با شروع بازسازی عراق ایران جزو نخستین و بهترین تامین‌کننده سیمان عراق خواهد بود و از آنجایی که ایران در چند سال پیش نیز بیش از 60 درصد از سیمان خود را به بازار عراق صادر می‌کرد ترکیه نمی‌تواند رقیب سیمان ایران در بازار این کشور باشد.
عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز با اشاره به اینکه در سال 93 نزدیک به 19 میلیون تن صادرات سیمان و کلینکر داشته‌ایم، اظهار کرد: از مجموع صادرات سال 93 نزدیک به 14 میلیون تن مربوط به صادرات سیمان بوده و 60 درصد از آن به عراق بوده زیرا کیفیت و قیمت ایران در منطقه رقابتی است و از نظر سیاسی نیز روابط خوبی با این کشور نسبت به ترکیه داریم به همین دلیل در زمان بازسازی عراق تولیدکننده‌های سیمان ترکیه چندان نمی‌توانند در بازار عراق مشکل ساز باشند.
 او با بیان اینکه درحال‌ حاضر 20 میلیون تن ظرفیت‌سازی سیمان در کشور شده است، تصریح کرد: در خوشبینانه ترین حالت می‌توان گفت هر سال یک تا 2 میلیون تن سیمان وارد مدار تولید می شود و با توجه به اینکه کارخانه‌های در حال احداث با کمبود تجهیزات یا گردش سرمایه مواجه هستند محدودیت‌های مانع از افزایش یکباره ظرفیت تولید سیمان کشور شده است.
شیخان با تاکید بر اینکه اگر بازار سیمان رونق بگیرد و ساخت ساز با سرعت بیشتری انجام شود می‌توان افزایش تولید را تضمین دهیم، افزود: اگر در صنعت سیمان با همین ظرفیت سیمانی که ایجاد شده افزودنی‌های مجاز برای تنوع سیمان را اضافه کنیم می‌توانیم هم‌اکنون با همین 80 میلیون تن ظرفیت تا 100 میلیون تن محصول تولید کنیم. نکته دیگر اینکه اگر رونق ایجاد شود بیشتر کارخانه‌های بخش خصوصی سرمایه خود را در بخش سیمان فعال کنند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد