فولاد و آهن

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران: ۳۳ هزار میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری مورد نیاز هشت طرح فولاد استانی

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران: ۳۳ هزار میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری مورد نیاز هشت طرح فولاد استانی
خبرگزاری معدن- مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران اعلام کرد: میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز طرح های فولاد استانی حدود ۳۳ هزار میلیارد ریال است که تاکنون حدود سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از آن هزینه شده است.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری معدن- مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران اعلام کرد: میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز طرح های فولاد استانی حدود 33 هزار میلیارد ریال است که تاکنون حدود سه میلیارد و 600 میلیون ریال از آن هزینه شده است.
به گزارش معدن نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنایع و معادن، محمدرضا نجم‌السادات، با اشاره به اینکه بخشی از نقدینگی مورد نیاز طرح های فولاد استانی با فروش اوراق مشارکت تامین خواهد شد، گفت: امسال 5 هزار میلیارد ریال و در سال آینده 5 هزار میلیارد ریال دیگر از این اوراق در بانکهای ملت و صنعت و معدن به فروش برسد.
وی افزود: از آنجایی که طرح های احیا و فولادسازی، مواد اولیه سایر کارخانه‌های نورد را تامین می کنند، جزو طرح های مادر محسوب شده و در کنار این کارخانه‌ها،‌ واحدهای تکمیلی شامل کارخانجات نورد و صنایع جانبی ایجاد خواهد شد.
به گفته نجم‌السادات،‌ احداث واحدهای مذکور،‌ علاوه بر محرومیت‌زدایی از استانها و شهرهای محل احداث،‌ باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌گردند.
وی یادآور شد: بهره‌برداری از این طرح ها نیز، علاوه بر خودکفایی کشور در صنعت فولاد، ارزش افزوده بر مواد اولیه و امکان صادرات محصولات فولادی به کشورهای منطقه را موجب می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران  تصریح کرد: فاز اول طرح های فولاد استانی شامل یک واحد انباشت و برداشت گندله به ظرفیت 5 / 2 میلیون تن در سال، یک واحد کارخانه احیای مستقیم به ظرفیت سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی و یک واحد ذوب و ریخته‌گری به ظرفیت سالانه 800 هزار تن شمش فولادی است.
نجم‌السادات افزود: در طرح های مذکور پیش‌بینی‌های لازم جهت تولید یک میلیون تن درنظر گرفته شده و در طراحی‌های فاز اول، امکانات لازم جهت اجرای طرحهای توسعه و احداث فاز دوم به ظرفیت یک میلیون تن دیگر محصول نیز لحاظ شده است.
وی با اشاره به اینکه در اجرای طر ح های یادشده،‌ کلیه موارد زیست محیطی و حفظ مسائل اکوسیستمهای مناطق لحاظ شده است تاکید کرد: به این ترتیب، اجرای پروژه‌های فولادی یادشده، نه تنها موجب تخریب محیط زیست نخواهند شد، بلکه با توجه به ایجاد فضای سبزی که برای هر طرح با لحاظ نمودن مسائل اکوسیستم منطقه درنظر گرفته شده، می‌توانند احیا کننده محیط زیست نیز باشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد