سیمان و مصالح

معاون فنی انجمن تولید‌کنندگان سیمان ایران در گفت‌وگو با معدن نیوز خبر داد

کاهش ۱۸ درصدی صادرات سیمان

کاهش ۱۸ درصدی صادرات سیمان
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون فنی انجمن تولید‌کنندگان سیمان ایران گفت: طی ۹ ماه گذشته سال جاری، میزان صادرات سیمان به سایر کشورها حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- معاون فنی انجمن تولید‌کنندگان سیمان ایران گفت: طی 9 ماه گذشته سال جاری، میزان صادرات سیمان به سایر کشورها حدود 18 درصد کاهش داشته است.
نادر غفاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: در حال حاضر صادرات سیمان ایران به 18 کشور آسیایی و افریقایی انجام می‌شود که عمده این صادرات نیز به افغانستان و عراق بوده است.
وی تاکید کرد: امسال وضعیت صادرات سیمان به افغانستان خوب بود اما عراق به دلیل بحران هایی که با آن مواجه است، دست به کارهای عمرانی نزده و این مسئله باعث کاهش میزان صادرات کشور شده است.
غفاری درباره میزان صادرات سیمان گفت: امسال در مجموع 10 میلیون تن سیمان و کینکر صادر شد که 6میلیون تن سیمان و 4 میلیون تن کلینکر بوده است.
معاون فنی انجمن تولید‌کنندگان سیمان ایران تصریح کرد: میزان تولید 9 ماه امسال با سال پیش نیز در یک اندازه بود و امسال حدود 42 میلیون تن سیمان تولید شده است.
غفاری خاطر نشان کرد: البته صادرات محصولات سیمانی به کشورهای آسیای دور و افریقا باعث شده به طور کلی وضعیت صادرات این محصول بهتر شود و امیدواری‌های بیشتری نیز وجود دارد که بتوانیم کشورهای دیگر را ترغیب به خرید این محصولات کنیم.
وی اظهار کرد: اگر تنها می‌خواستیم فقط صادرات سیمان به کشورهایی همسایه داشته باشیم کاهش میزان صادرات بیشتر می‌شد زیرا برخی از کشورها درگیر جنگ هستند و پروژهای عمرانی خاصی در دست ندارند.
معاون فنی انجمن تولید‌کنندگان سیمان ایران درباره مشکلات حمل نقل سیمان به کشورهای افریقایی گفت: خوشبختانه برای صادرات سیمان به کشورهای افریقایی از نظر حمل‌ونقل مشکل خاصی نداریم و این کار به آسانی انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: باید فعالان و تولید‌کنندگان سیمان برای سال‌های آینده برنامه هایی مدون تری داشته باشند تا بتوانند با شرکت‌ها وکشورهایی پیشران در صادرات سیمان قرارداد ببندند و در واقع اعتماد آنها را به‌دست آورند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد