صنایع معدنی

دبیر کمیته بانوان معدنکار خانه معدن ایران در گفت‌وگو با معدن نیوز مطرح کرد:

ذخیره عظیم آنتیموان در زاهدان وارد مرحله اکتشاف شد

ذخیره عظیم آنتیموان در زاهدان وارد مرحله اکتشاف شد
پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر کمیته بانوان معدنکار خانه معدن ایران گفت: ذخایر طلا، مس، آنتیموان و تیتانیوم که در سال‌های اخیر کشف شده‌اند ظرفیت بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد و از لحاظ اقتصادی ارزشمند است.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- دبیر کمیته بانوان معدنکار خانه معدن ایران گفت: ذخایر طلا، مس، آنتیموان و تیتانیوم که در سال‌های اخیر کشف شده‌اند ظرفیت بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد و از لحاظ اقتصادی ارزشمند است.
بهار روانبد در گفت‌وگو با پایگاه خبری معدن نیوز بیان کرد: ذخیره عظیم آنتیموان با ظرفیتی برابر با 25 هزار تن در سفیدآب و 160 هزار تن در حوزه زاهدان شناسایی شده و بزودی از فاز پی جویی وارد فاز اکتشاف اولیه و مقدماتی می‌شود.
وی گفت: این معدن بزرگترین معدن آنتیموان در کشور خواهد بود و تلاش می‌شود کارخانه تولید شمش آنتیموان در این منطقه ایجاد شده و به بهره‌برداری برسد.
دبیر کمیته بانوان معدنکار خانه معدن ایران تاکید کرد: قابل تامل است که بخش فرآوری را در مراحل اکتشاف و مراحل تفصیلی مد نظر قرار داد، زیرا ضروری‌ترین عامل در فعال‌سازی و توسعه پایدار در یک محدوده، اهمیت بر فرآوری و بازار مصرف آن است.
وی گفت: ذخایر مهم و قابل تامل در استان سیستان و بلوچستان، که به رنگین کمان معادن ایران اطلاق می‌شود وجود دارد که بسیار قابل تامل هستند.
 به گفته روانبد؛ مطالعات زمین شناسی نشان می‌دهد، بستر سنگی سیستان و بلوچستان دارای قدیمی‌ترین سنگ‌های آذرین است که این سنگ‌ها مملو از مواد معدنی هستند.
وی افزود: به گفته استاد گروه زمین شناسی دانشگاه سیستان و بلوچستان بستر سنگی این استان به صورت چندین کمربند معدنی از شمال تا جنوب امتداد یافته و دارای عناصر معدنی متعدد است که کروم و آهن بخش قابل توجهی را تشکیل می‌دهد. با توجه به این شرایط دکتر بومری بخش سنگی این خاستگاه را از سنگ‌های فلیشی حاوی ذخایر فراوان فلز مس می‌داند، این اکتشافات ثابت کرده، در مناطقی که فلز مس یافت می‌شود وجود عناصر دیگر همچون طلا قطعی است.
 روانبد خاطر نشان کرد: ذخایر آهن پلاسری در حوزه بزمان _ تفتان با ظرفیتی بیش از 200 میلیون تن نیز وجود دارد با راه‌اندازی کارخانه فولاد امکان فرآوری این ماده مهم صنعت معدنی فراهم می‌شود.
وی اظهار کرد: معاونت بخش معدن استان اشاره به طرح‌های در دست اجراء با توجه به قابلیت‌های حوزه‌ها و ذخایر معدنی، در راستای رفع محدودیت‌ها و توسعه منطقه ایی و ایجاد اشتغال پایدار، احداث کارخانه آنتیموان و تیتانیوم در این جهت قرار دارد، از اهمیت ویژه برخوردار است.
دبیر کمیته بانوان معدنکار خانه معدن ایران تصریح کرد: بخش معدن و صنعت استان در راستای اجرا ی طرح‌ها، ایجاد زیر ساخت‌های مناسب میتواند بخش عظیمی از مواد فرآوری شده و عناصر مهم و قیمتی را میسر سازد.
وی گفت: همچنین در این استان در حوزه معادن جدید به دنبال فعال کردن معادنی هستند که هم‌اکنون مشغول بکار هستند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد