صنایع معدنی

رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد

تولید ۱۵۰ هزار تن آهک هیدراته در پلدختر

تولید ۱۵۰ هزار تن آهک هیدراته در پلدختر
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: کارخانه آهک هیدراته پلدختر لرستان ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن آهک هیدراته را در سال خواهد داشت.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: کارخانه آهک هیدراته پلدختر لرستان ظرفیت تولید 150 هزار تن آهک هیدراته را در سال خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری معدن نیوز، مهدی کرباسیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه آهک صنعتی هیدراته پلدختر با اشاره به اینکه پروژه کارخانه آهک صنعتی و هیدراته این شهرستان یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در راستای جلوگیری از خام فروشی و استفاده از نعمت خدادادی در این منطقه است، افزود: سرمایه‌گذاران پروژه کارخانه آهک صنعتی و هیدراته، جوانان شهرستان پلدختر را در این پروژه به کار گیرند.
به گفته وی، تولید محصول این معدن در نهایت فرآوری خواهد شد و در صنعت فولاد و مس که جزو ضرورت‌های تولید است نه تنها در پلدختر، بلکه در سطح کشور استفاده می‌شود.
کرباسیان با بیان اینکه از نظر بودجه برای این پروژه جای نگرانی نیست و شرکت نوسازی صنایع و ایمیدرو بودجه این پروژه را به طور کامل پرداخت می‌کند، تصریح کرد: در این پروژه حدود 150 نفر بطور مستقیم مشغول به کار می‌شوند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهرستان پلدختر مملو از نعمت خدادادی معدن آهک است که باید بهره‌برداری و استفاده شود.
افزایش 50 درصدی صادرات مواد معدنی
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه این مراسم گفت: صادرات مواد معدنی در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.
جعفر سرقینی افزود: در این مدت 750 میلیون دلار مواد معدنی صادر شده و مجموع صادرات معدن و صنایع معدنی در این مدت حدود 5 میلیارد دلار بوده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد یافته است.
وی با بیان اینکه رونق بخش معدن رابطه مستقیمی با رونق صنایع معدنی دارد، گفت: سیاست دولت تدبیر و امید صادرات مواد معدنی خام نبوده بلکه به دنبال رونق صنایع معدنی است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بهره‌برداری از 30 واحد صنعتی و معدنی تا پایان امسال در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یادآوری کرد: از این تعداد 3 طرح در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری می‌رسد که 2 مورد از آنها در بخش معدن و صنایع معدنی بوده که شامل کنسانتره شبستر و فولاد میانه و یک واحد نیز مربوط به الکتروموتور مهراصل مربوط به بخش صنعتی است.
سرقینی درباره نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی نیز گفت: در ماده 109 و 110 آئین نامه و قانون معادن پیش‌بینی شده که واردات ماشین‌آلات معدنی بدون تعرفه انجام می‌شود و این کار در حال انجام بوده و معدنکاران می‌توانند در این راستا حتی ماشین‌آلات دست دوم با عمر 2 تا 5 سال وارد کنند.
وی تعداد معادن فعال کشور را 6 هزار معدن اعلام کرد و گفت: تعداد معادن دارای پروانه صادره 9 هزار معدن بوده که 3 هزار معدن هنوز به مدار تولید نرسیده است.
سرقینی افزود: از این تعداد واحدهای معدنی غیر فعال حدود یک هزار و 500 واحد تازه پروانه دریافت کرده و هنوز مجهز نشده‌اند و یک هزار و 500 واحد نیز معادن فصلی بوده یا به علت عدم نیاز بازار در رکود به سر می‌برند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد