اخبار استان ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد:

ظرفیت ۹۰۰ میلیون تنی ۲۷ ماده معدنی شناسایی شده در قم

ظرفیت ۹۰۰ میلیون تنی ۲۷ ماده معدنی شناسایی شده در قم
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به ظرفیت‌های معدنی برجسته استان قم، از ۲۷ تنوع معدنی با ذخایر ۹۰۰ میلیون تن در این استان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز احمد ذاکری با اشاره به اینکه رشد و توسعه کشور در همه زمینه‌ها با دست توانمند مهندسان به ثمر می‌رسد، گفت: استان قم با توجه به اینکه کوچکترین استان کشور بوده و کمترین وسعت یعنی یک صدم وسعت کشور را دارد از دو درصد ذخایر معدنی کشور بهره مند است که ظرفیت بسیار بالایی است.

وی با اشاره به سابقه 70 ساله معدن استان قم، افزود: استان قم از 27 تنوع مواد معدنی با ذخایر بیش از 900 میلیون تن و سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومانی بهره‌مند است که باعث اشتغال مستقیم 2 هزار و غیر مستقیم 9 هزار نفر شده است.

 ذاکری با اشاره به معادن مهم استان قم، تصریح کرد: معدن منگنز، دریاچه نمک قم و معدن عقیق قم از جمله ظرفیت‌های معدنی مهم استان قم است.

 وی با بیان اینکه می‌توانیم سال 96 را سال ویژه‌ای برای معدن استان بدانیم، تأکیدکرد: سال گذشته تفاهم نامه ای بین استانداری و سازمان زمین شناسی کشور امضا شد، اتفاقات خوبی از جمله ژئوفیزیک هوایی در استان قم افتاده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در بحث دریاچه نمک اقدامات موثری صورت گرفته است، در گذشته مدیریت دریاچه نمک با قم بود اما کار خاصی صورت نگرفته بود و بیشترین استحصال در بحث نمک صنعتی و خوراکی بود اما با نگاه ویژه‌ای که ایجاد شد برای احداث راه دسترسی دریاچه نمک جاده گرمسار- فرج آباد به این دریاچه اقدامات اولیه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان سرمایه گذار در دریاچه نمک انتخاب شده است و یک سال فرصت مطالعاتی دارد تا از این فرصت استفاده کند.

ذاکری با تأکید بر اینکه از دریاچه نمک به عنوان بحران یاد می‌کنند، بیان کرد: این دریاچه بحران نیست و فرصت سرمایه‌گذاری است و باید این دریاچه را به عنوان تهدید و فرصت ببینیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه با اشاره به تدوین کتاب جامع در بخش صنعت، معدن تجارت یادآور شد: این کتاب کار ویژه و برجسته‌ای در حوزه صنعت و معدن است که توسط استاندار قم رونمایی شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد