سیمان و مصالح

حتی کارخانه سیمان هم می‌تواند زیبا باشد!

حتی کارخانه سیمان هم می‌تواند زیبا باشد!
پایگاه خبری معدن نیوز - یک معمار اسپانیایی کارخانه سیمانی را که در حال نابودی بود، خریده و آن را تبدیل به محلی برای زندگی و کار خودش کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کارخانه سیمان «فابریکا» در بارسلونای اسپانیا سال‌ها بلااستفاده بود تا ریکاردو بوفیل که معمار است، آن را خرید و ساختمان سخت و زمخت کارخانه را تبدیل به محلی برای زندگی و کار خودش کرد.

این کارخانه برای چند سال بدون استفاده بوده و به همین دلیل پوشش گیاهی مختلفی اطراف آن را دربرگرفته بوه، اما این معمار خوش سلیقه با استفاده از همان پوشش‌های گیاهی و بازسازی بخش‌های ویران شده این کارخانه را به محلی متفاوت برای زندگی و کار بدل کند و بخش‌های مختلفی از جمله دفتر، کتابخانه، مرکزی برای نگهداری از مدل‌های معماری و همچنین فضای بزرگی برای برپایی نمایشگاه‌های معماری را جدا کرده است.

حالا این مجتمع صنعتی در هم‌نشینی با طبیعت ظاهری زیبایی دارد که سیلوها و ساختمان‌های غول‌پیکر در میان باغی از درختان زیتون، اکالیپتوس و سرو احاطه شده‌اند، البته داخل ساختمان از این‌هم چشمگیرتر است. با اینکه ستون‌های بتونی و فضای سختی در کارخانه وجود دارد، اما ریکاردو از این فضا به شکلی استفاده کرده که همین ستون‌های بتنی در خدمت طرح او باشند و اتفاقا توانسته اتاق‌های مدرنی را طراحی کند.

ریکاردو از زندگی در این منطقه و این ساختمان رضایت زیادی دارد و می‌گوید که به راحتی می‌تواند در این فضا به زندگی و کار بپردازد و دست به ایده پردازی بزند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد