بورس

رشد ۳۷ واحدی شاخص کل فرابورس ایران

رشد ۳۷ واحدی شاخص کل فرابورس ایران
پایگاه خبری معدن نیوز- شاخص کل فرابورس ایران در روزی که گذشت طی جهشی ۳۷ پله‌ای بالاتر از ارتفاع تاریخی ۱۱۵۳ واحدی قرار گرفت و بدین ترتیب در آخرین روز کاری این هفته رکورد آیفکس شکسته شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از فرابورس ایران، امروز چهارشنبه مورخ 23 خرداد 97 با بازگشایی نماد «ذوب» و در پایان معاملات در بازار‌های اول و دوم، بیش از 180 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 518 میلیارد ریال در این دو بازار معامله شد که نماد «چکاپا» متعلق به گروه صنایع کاغذ پارس شاهد جابه‌جایی بیش از 40 میلیون سهم به ارزش بیش از 139 میلیارد ریال بود و بیشترین حجم و ارزش این دو بازار را به خود اختصاص داد. شایان ذکر است معاملات در بازار‌های نُه‌گانه فرابورس امروز در حالی پایان یافت که در مجموع بیش از 412 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و 829 میلیارد و 700 میلیون دست به دست شدند.

همچنین بیش از 224 میلیون سهم به ارزش بیش از 316.5 میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا و نماد شرکت مهندسی صنعتی روان فن‌آور (سهامی عام)، «خفناور»، در تابلوی ب این بازار درج شد. این شرکت در گروه خودرو و ساخت قطعات زیرگروه قطعات یدکی و جانبی وسایل نقلیه موتوری قرار داد و به عنوان دویست و بیست و سومین نماد معاملاتی پس از احراز تمامی شرایط لازم برای پذیرش، از تاریخ 22 خرداد‌اه 97 در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس ایران درج شده است.

امروز همچنین معامله بیش از 6 میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر 102.5 میلیارد ریال رقم خورد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز نزدیک به 990 هزار ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر 849 میلیارد ریال جابه‌جا شد که «اخزا605» با تغییر مالکیت بیش از 132 هزار ورقه به ارزش بیش از 118.5 میلیارد ریال، بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد.

نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد امروز بیش از 62 هزار ورقه تسه با ارزشی بیش از 42 میلیارد ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن فروردین 97 با بیشترین حجم و ارزش در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.

در میان نمادهای فرابورسی نیز، 3 نماد «ذوب»، «ثتران» و «زاگرس» به ترتیب پُر‌بیننده‌ترین نماد‌ها بودند و نماد‌‌‌های «مارون» و «زاگرس» در مجموع با بیش از 15 واحد تاثیر، مثبت‌‌ترین اهرم‌های‌ شاخص کل فرابورس شناخته شدند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد