فولاد و آهن

پژوهش کاربردی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود

پژوهش کاربردی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- نشست تعاملی در خصوص همکاری آموزشی پژوهشی ذوب آهن اصفهان با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه به همت مدیریت های روابط عمومی،آموزش و توسعه منابع انسانی و حسابداری صنعتی در تالار دانش مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی برگزار شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در نشست مذکور که بهرامی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت ذوب آهن، احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و رئیس دانشگاه آزاد واحد خوراسگان، حجت الاسلام و المسلمین حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، نصر معاون برنامه ریزی و توسعه، جلال آقا بابا مدیر پژو هش، فناوری و بومی سازی، شفیعی مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی و گروهی متشکل از اعضای هیئت علمی، ریاست و معاونین واحدهای دانشگاه آزاد استان و همچنین تنی چند از کارشناسان مدیریت های آموزش و توسعه منابع انسانی و پژوهش، فناوری و بومی سازی حضور داشتند.

پژوهش کاربردی سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود

بهرامی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت در این نشست گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان قطب تولید فولاد در کشور و صادر کننده محصولات فولادی مطابق با آخرین استانداردها ، همواره پژوهش و به کارگیری روش های به روز را در بخش های مختلف مورد توجه قرار داده و تعاملات بسیار خوبی با مراکز علمی و تحقیقاتی داشته است زیرا پژوهش کاربردی را سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می نماید.

وی از بحران آب و مباحث زیست محیطی به عنوان دو مقوله بسیار مهم در ذوب آهن اصفهان یاد کرد و افزود : در کنار این دو مبحث طرح ها و پژوهش های کاربردی در زمینه مباحث سازمانی، بهره وری و ... مورد توجه ویژه قرار دارد. دانشگاه ها و مراکز علمی با دور اندیشی و استفاده از دانش به روز در این زمینه نقش بسیار تعیین کننده ای دارند زیرا با آسیب شناسی و تمرکز بر چالش ها می توانند قبل رسیدن به شرایط سخت در این زمینه راهکارهای کاربردی ارائه نمایند.

معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان آماده پذیرش طرح ها و ایده های کاربردی دانشگاهیان است تصریح کرد : مباحث تئوریک ارزشمند است اما مطالعات عمیق و کاربردی راهکارهای اثربخشی را برای گذر از مشکلات ارائه می نماید که در سازمان ها و صنایع مختلف مورد توجه است. در این راستا ذوب آهن با در اختیار قراردادن امکانات و ایجاد شرایط مطلوب آمادگی خود را برای همکاری پژوهشی و آموزشی اعلام می نماید.

بهرامی گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی و مشخص نمودن اولویت های پژوهشی بر اساس نیاز شرکت بسیار مهم است با حضور نمایندگانی از بخش های مختلف کارخانه تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

آیت ا... رهبر مسئول دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت نیز ضمن استقبال از حضور قشر فرهیخته دانشگاهی در بستر صنعت و تاکید بر مراودات بیشتر بین این دو بخش گفت : تعامل اثربخش صنعت و دانشگاه تاثیرات بسیار خوبی برای طرفین دارد و سبب می شود اندیشه های نظری دانشگاه در بستر صنعت عملیاتی شود که این مهم در نهایت توسعه کشور را در ابعاد مختلف رقم می زند.

ذوب آهن اصفهان عرصه توانمندی و نماد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است

دکتر احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و رییس دانشگاه آزاد واحد خوراسگان نیز گفت : ذوب آهن اصفهان عرصه توانمندی و به عنوان نماد اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح است. امروز بازدید از خط تولید کارخانه به همراه نشست تعاملی در این قطب صنعتی برگزار شد.

وی افزود: در بازدید امروز نظاره گر قابلیت های چشمگیر و سخت کوشی کارگران این صنعت عظیم بودیم که احساس غرور و خوشحالی را به همکاران هدیه داد.

تلفیق علم دانشگاه و بستر عملیاتی صنعت عامل موفقیت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در کلام شان به جهاد علمی، نهضت نرم افزاری و مباحث دانش بنیان تاکید دارند ، تعامل صنعت و دانشگاه نیز در این راستا قرار می گیرد. مباحث نظری و تئوریک دانشگاه با عملیاتی شدن در بستر صنعت موفقیت های بسیار زیادی را برای طرفین رقم می زند.

آذین در خصوص شناسایی نیازهای حوزه صنعت در بخش های مختلف، تشکیل کارگروههای تخصصی با تمرکز بر موضوعات کاربردی و انعقاد قراردادهای عملیاتی نیز توضیحاتی را ارائه نمود.

تولید علم و ترویج آن همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار دارد

حجت الاسلام و المسلمین حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان نیز گفت: ذوب آهن اصفهان خط اول جبهه صنعت است و در عرصه های مختلف موفقیت های بسیار خوبی داشته است. امروز بازدید بسیار خوبی از بخش های مختلف خط تولید انجام گرفت و از نزدیک با دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی آشنا شدیم.

وی افزود: تولید علم و ترویج آن در زمینه های مختلف همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار دارد لذا در این زمینه هم افزایی دانشگاه و صنعت در بستر کاربردی توفیقات بسیاری را برای طرفین ایجاد می نماید.

همگرایی صنعت و دانشگاه دورنمای بهتر با قابلیت اطمینان بالا را ترسیم می نماید

نصر معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت در ادامه این نشست گفت: همگرایی صنعت و دانشگاه سبب می شود از فرصت های موجود به نحو مطلوب استفاده نموده و همچنین برای آینده نیز با آسیب شناسی چالش ها، دورنمای بهتر با قابلیت اطمینان بالا را ترسیم کنیم.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان با سابقه ترین شرکت تولید کننده فولاد و تنها کارخانه ای است که تولید آن بر اساس روش کوره بلند انجام می شود و فضای بسیار مناسبی برای انجام طرح های پژوهشی محسوب می شود.

همکاری موفق ذوب آهن اصفهان با دانشگاه آزاد اسلامی

شفیعی مدیرآموزش و توسعه منابع انسانی شرکت نیز گفت: ذوب آهن اصفهان تجربه های آموزشی و پژوهشی بسیار خوبی با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی داشته است که ثمره حضور میدانی اساتید دانشگاه در بستر صنعت و پیگیری مستمر آنها تا حصول نتیجه طرح های پژوهشی می باشد. نشست امروز نیز آغازی برای استمرار این فعالیت ها به شمار می رود.

دستاورد اندیشه های دانشگاه در محیط صنعت به ثمر می نشیند

حجت الاسلام و المسلمین نعمتی کارشناس مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی نیز در این نشست گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور در کنار تولید محصولات کیفی مطابق با آخرین استانداردها در زمینه های آموزشی، علمی، فرهنگی ، ورزشی ، اجتماعی و ... نیز فعالیت بسیار خوبی انجام داده است.

وی افزود: ذوب آهن در گذشته نیز تعاملات بسیار خوبی با دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی داشته است که همچنان نیز این ارتباطات مورد توجه ویژه مدیرعامل شرکت قرار دارد. تاسیس مرکز آموزش فنی توحید همزمان با تاسیس کارخانه و همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی در بستر صنعت مبین این موضوع است.

حجت الاسلام و المسلمین نعمتی تصریح کرد: با توجه به رشد فناوری و توسعه در ابعاد مختلف تعامل صنعت و دانشگاه نقش بسیار تعیین کننده ای دارد و نیاز است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری سال جدید را تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نام نامگذاری نمود. این عنوان نمادی از تعامل صنعت و دانشگاه است زیرا دستاورد اندیشه های دانشگاه در محیط صنعت به ثمر می نشیند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد