معدن

کرباسیان خبر داد؛

افزایش بیش از۶ برابری بودجه آموزش و پژوهش ایمیدرو در دولت یازدهم

افزایش بیش از۶ برابری بودجه آموزش و پژوهش ایمیدرو در دولت یازدهم
پایگاه خبری معدن نیوز -رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: ایمیدرو در سال ۹۵ حدود ۱۳ میلیارد تومان در بخش آموزش و پژوهش هزینه کرد در حالی که این رقم در سال ۹۲ کمتر از ۲ میلیارد تومان بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز مهدی کرباسیان در دیدار رییس سازمان نظام مهندسی معدن و اعضای شورای مرکزی این سازمان گفت: ایمیدرو به حوزه آموزش و پژوهش به عنوان سرمایه گذاری نگاه می کند و برای سال 96 نیز بودجه مناسبی برای این حوزه درنظر خواهد گرفت.
ی با بیان اینکه ایمیدرو آماده است پروژه های پژوهشی را با همکاری سازمان نظام مهندسی معدن انجام دهد، تصریح کرد: خصوصی سازی و واگذاری فعالیت های معدنی در راستای اصل 44 فقط واگذاری کارخانه نیست و مسیر مردمی کردن اقتصاد، برون سپاری و رفتن به سمت استفاده از سازمان های مردم نهاد متخصص مانند سازمان نظام مهندسی است.

کرباسیان به همکاری های ایمیدرو با سازمان نظام مهندسی معدن بویژه در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی معدن دارای 36هزار عضو مملو از متخصصان و کارشناسان در رشته های مختلف بخش معدن است و به عنوان بازوی اجرایی ایمیدرو عمل می کند.

وی با بیان اینکه باید برنامه های آموزشی به سمت کاربردی تر شدن حرکت کند، افزود: آموزش ها اگر به روز و بر کیفیت آن نظارت نشود، نتیجه و حاصل خوبی نخواهد داشت؛ لذا باید مدیران میانی و کارشناسان هر 5 سال یکبار خود را به روز کنند.

کرباسیان از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن خواست پیشنهادات مرتبط با فعالیت های ایمیدرو را برای افزایش همکاری ها در سال جدید اعلام کنند به ویژه در بخش هایی که مرتبط با حوزه آموزش و پژوهش باشد.

وی ادامه داد: آنچه که سازمان نظام مهندسی معدن ایران توان اجرای آن را داشته باشد، ایمیدرو آماده واگذاری امور به این سازمان است. همچنین چنانچه پیشنهاد یا نقدی برای رسیدن به رشد و پیشرفت وجود داشته باشد، ایمیدرو استقبال می کند زیرا معتقد است نقدپذیری منجر به پیشرفت سازمان ها می شود.

کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود سازمان نظام مهندسی معدن را بازوی ایمیدرو در صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی دانست و گفت: هر چند سرمایه صندوق از 10 به 110 میلیارد تومان افزایش یافته است اما وقتی بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شده و در برنامه ششم اهمیت بخش معدن موردتوجه قرار گرفته ، لازم است سرمایه صندوق بیمه هم افزایش یابد.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ایمیدرو در 3.5 سال گذشته موفق شد تمام پروژه های راکد، نیمه تمام و شروع نشده را فعال کند، گفت: با فعال شدن این طرح ها علاوه بر اشتغال موجود، حدود 7000 شغل جدید ایجاد کند.
وی افزود: در حوزه اکتشاف نیز فعالیت های اکتشافی در سطح 250 هزار کیلومترمربع را در 21 استان کشور شروع که بخش اعظم آن به اتمام رسیده و منجر به کشف میلیون ها تن ذخایر جدید شده که در این زمینه در آینده نزدیک خبرهای خوشی به مردم خواهیم داد . همچنین معادن کوچک و متوسط را به بخش خصوصی دارای اهلیت واگذار خواهیم کرد.
نادعلی اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از ایمیدرو برای همکاری با این سازمان در سال 95 آمادگی خود را برای افزایش همکاری ها در سال 96 ابراز کرد.

در این دیدار همچنین اعضای شورای نظام مهندسی معدن استان ها در سخنان کوتاهی پیشنهادات و درخواست های خود را برای همکاری های بیشتر با ایمیدرو در سال 96 بیان کردند.

آمادگی کامل برای انجام پروژه های آموزشی و پژوهشی ایمیدرو، آمادگی برای اجرای انواع پروژه های معدنی و واگذاری پهنه های معدنی از مهم ترین مواردی بود که از سوی اعضای شورای نظام مهندسی معدن استان ها مطرح شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد