صنایع معدنی

ترکان: بسته های سرمایه گذاری برای صنایع پایین دست آلومینیوم در لامرد ارایه می شود

ترکان: بسته های سرمایه گذاری برای صنایع پایین دست آلومینیوم در لامرد ارایه می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در در بازدید از طرح آلومینیوم جنوب و منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد گفت: بسته های سرمایه گذاری در صنایع پایین دست آلومینیوم تعریف می شود. ترکان هدف از این برنامه را تشویق سرمایه گذاران برای حضور در این صنایع ذکر کرد.
  بزرگنمايي:

وی در این نشست که مسئولان و مدیران مناطق ویژه صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان حضور داشتند گفت: لازم است با ایجاد شهرک آلومینوم در لامرد و تعریف بسته های سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی آلومینوم، بتوانیم سرمایه گذاران زیادی را جذب کنیم.
ترکان افزود: در نظر داریم (در سه فاز) ظرفیت آلومینیوم در لامرد را به یک میلیون تن افزایش دهیم که سبب متحول شدن استان به ویژه در بخش تولید و اشتغال خواهد شد. ترکان تاکید کرد: این طرح باید در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
نخستین ذوب در شهریور 97
طبق گزارش ارایه شده بیشتر تجهیزات مورد نیاز این طرح از ماه ها قبل سفارش گذاری شده و بخشی از آن تا تیرماه وارد کشور می شود. طبق پیش بینی های انجام شده، تا شهریور 97 طرح آلومینیوم جنوب نخستین ذوب را تولید خواهد کرد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در این برنامه اعلام کرد: این سازمان تاکنون 190 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت های طرح آلومینیوم جنوب در لامرد هزینه کرده است.
مهدی کرباسیان گفت: راه اندازی به موقع آلومینیوم جنوب (مهر 97)- که در دولت یازدهم شروع شده - به نفع استان، منطقه و کشور خواهد بود.کرباسیان ضمن تشکر از بانک صادرات ایران برای گشایش اعتبار (ال سی) این طرح افزود: از شرکت «ان اف سی» چین انتظار داریم که در زمان مقرر (مهر 97) طرح را به بهره برداری برساند و در مراحل اجرایی طرح، دچار عقب ماندگی نشویم.
وی تامین زیرساخت ها را حائز اهمیت خواند و افزود: ایمیدرو با همه مشکلات مالی موجود، تاکنون 190 میلیارد تومان هزینه کرده که امیدواریم ایجاد دیگر پروژه های زیرساختی همچون سیل بند، تامین گاز و .... در اولویت قرار گیرند.
کرباسیان بر لزوم ایجاد صنایع پایین دستی آلومینیوم در منطقه ویژه لامرد تاکید کرد و افزود: قرار است با مشارکت ایمیدرو، سالکو (شرکت صنایع آلومینیوم جنوب) و شرکت غدیر، یک شرکت مشترک برای تامین پودر آلومینا تاسیس شود تا بتوانیم قراردادهای بلندمدت از بوکسیت گینه یا برزیل داشته باشیم.
وی ادامه داد: بانک صادرات برای تامین منابع مالی مورد نیاز طرح های صنایع پایین دستی این منطقه اعلام آمادگی کرده است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به رعایت استانداردهای زیست محیطی در طرح آلومینیوم جنوب گفت: ایمیدرو در اجرای همه طرح های خود، رعایت مسائل زیست محیطی را در اولویت قرار داده است؛ از جمله اینکه در بندر پارسیان یک مشاور نروژی جذب کرده تا با مشارور ایرانی همکاری کند.
کرباسیان در پایان افزود: رعایت زمان بندی، دقت و کیفیت در اجرای طرح آلومینوم جنوب برای ما بسیار اهمیت دارد و امیدواریم فاز 2 این طرح را نیز عملیاتی کنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد