سرب و روی

آغاز استخراج زیرزمینی معدن سرب و روی انگوران تا خرداد

آغاز استخراج زیرزمینی معدن سرب و روی انگوران تا خرداد
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع سرب و روی انگوران از آغاز استخراج زیرزمینی سولفوره کانسنگ معدن سرب و روی انگوران تا خرداد امسال خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز منصور شبانی با بیان این مطلب اظهار داشت: طی برنامه ریزی های قبلی و اسناد مناقصه، قرار بود طرح سولفوره کانسنگ انگوران 2 ساله انجام و دوره تجهیز و آماده سازی این معدن از سال 97 شروع شود اما با تغییر شرایط، مناقصه این طرح نیز در اوایل سال 95 برگزار و تجهیز کارگاه از بهمن آغاز شد.
همچنین، پیمانکار متعهد شد همزمان با تجهیز معدن، کار استخراج را شروع کند.
وی ادامه داد: از این رو، دوره تجهیز و آماده سازی معدن به 6 ماه کاهش یافت و در نتیجه پیش بینی می شود در همین فصل (بهار)، ماده معدنی استخراج شود. پُرسازی فضای استخراج برای جلوگیری از تخریب و ریزش معدن نیز از سه ماهه سوم سال 96 آغاز می شود.
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به ذخیره زیرزمینی یک میلیون و 900 هزار تنی معدن گفت: ظرفیت استخراج سالانه این معدن، 120 هزار تن سولفوره روی پیش بینی شده و قرار است طی 10 سال استخراج صورت گیرد.
ماده استخراجی نیز در اختیار کارخانه های تولید شمش روی قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: عیار ماده معدنی بین 35 تا 40 درصد است و با بهره برداری از این طرح، یک هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم به کار مشغول خواهند شد. همچنین، عمده تجهیزات به کار رفته در معدن با استفاده از توان سازندگان داخل است.
به گفته شبانی، سرمایه گذاری معدن توسط پیمانکار صورت خواهد گرفت و طبق قرارداد منعقد شده، 30 درصد ماده معدنی استخراجی به عنوان حق السهم در اختیار پیمانکار و 70 درصد در اختیار دولت قرار خواهد گرفت که در مقایسه با قراردادهای مشابه، منحصر به فرد محسوب می شود. چرا که در برخی موارد، کمتر از 10 درصد ماده معدنی استخراجی به دولت تعلق می گیرد. بنا به این گزارش، معدن انگوران در شهرستان دندی استان زنجان واقع است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد