آلومینیوم و مس

چین تولید مس را به بالاترین حد ۱۵ ماه اخیر رساند

چین تولید مس را به بالاترین حد ۱۵ ماه اخیر رساند
پایگاه خبری معدن نیوز -مجله متال بولتن از افزایش تولید مس چین به بالاترین میزان ۱۵ ماه گذشته خبر داد. رشد قیمت در سه ماهه اول ۲۰۱۷ شرکت های چینی را ترغیب به افزایش تولید کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز افزایش قیمت مس و همچنین رشد واردات سنگ و کنسانتره مس به این کشور منجر به افزایش تولید مس تصفیه شده در چین شد. بنابر گزارش مرکز ملی آمار چین، طی ماه مارس ، چین با تولید 764 هزار تن مس تصفیه شده شاهد رشد 8.5درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود و توانست رکورد بالاترین میزان تولید طی 15 ماه اخیر را به ثبت رساند. مجموع تولیدات طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی به 2 میلیون و130 هزار تن رسید که حاکی از رشد 7.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
افزایش قیمت این فلز سرخ طی سه ماهه نخست سال 2017 مهمترین علت این افزایش تولید اعلام شد. گرچه این رشد تولید را می توان ناشی از افزایش واردات سنگ و کنسانتره مس نیز دانست.
بنابر اطلاعات اولیه گمرک چین، طی ماه مارس، چین یک میلیون و630 هزار تن سنگ و کنسانتره مس وارد کرد و در مجموع واردات را در این کشور در سه ماهه نخست سال 2017 به 4 میلیون و310 هزار تن رسید.
علاوه بر این ، چین در ماه مارس یک میلیون و940 هزار تن محصولات مس نیز تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد کرد. در همین حال تولید محصولات مس در سه ماهه نخست سال 2017 با رشد 11.9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 4 میلیون و 560 هزار تن افزایش یافت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد