آلومینیوم و مس

سرمایه گذاری دولت تاسمانیا برای بازگشایی معدن مس مونت لیِل

سرمایه گذاری دولت تاسمانیا برای بازگشایی معدن مس مونت لیِل
پایگاه خبری معدن نیوز - دولت تاسمانیا حدود ۹.۵ میلیون دلار استرالیا برای راه اندازی مجدد معدن مس مونت لیِل، که در شروع سال ۲۰۱۴ تعطیل شد، سرمایه گذاری خواهد کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز دولت تاسمانیا حدود 9.5 میلیون دلار استرالیا برای راه اندازی مجدد معدن مس مونت لیِل، که در شروع سال 2014 تعطیل شد، سرمایه گذاری خواهد کرد. نخست وزیر، ویل هاجمن، گفت که این سرمایه گذاری به مالک پروژه، شرکت معادن مس تاسمانیا، اجازه خواهد داد تا طیفی از پروژه های لازم برای راه اندازی مجدد عملیاتها را بر عهده بگیرد و حدوداً شش ماه به طول خواهد انجامید تا معدن مونت لیِل کار خود را دوباره آغاز کند. هاجمن گفت،"این پروژه ها تقریباً بی درنگ آغاز خواهند شد و در مرحله ساخت بیش از 50 تا 60 شغل جدید در معدن ایجاد خواهند کرد، و مهمتر اینکه ما را به راه اندازی مجدد عملیاتهای معدنکاری نزدیک تر می کنند ، که انتظار می رود در بلند مدت تر تا 300 شغل بوجود آورند."

وزیر منابع، گَی بارنِت، گفت که اعلامیه اخیر شرکت معادن مس تاسمانیا مبنی بر بازنگری این شرکت در طرحهای راه اندازی مجدد معدن به پشتوانه بهبود قیمتهای مس بدین معناست که در حال حاضر زمان مناسب برای دولت فرا رسیده تا با تصمیمی قاطع به این بازگشایی کمک نماید. سرمایه گذاری 9.5 میلیون دلاری دولت چهار پروژه اصلی در معدن را حمایت خواهد کرد، که شامل تجهیز و آماده سازی شیب معدن با هزینه حدوداً 4.5 میلیون دلار، بازسازی تونل نورت لیِل با هزینه تقریبی 1.5 میلیون دلار و جایگزینی خط لوله آبرسانی وست کوئین با هزینه حدوداً 2 میلیون دلار استرالیا می شوند.

تکمیل زیرساختهای لازم برای ارتقاء سنگ شکن نیز هزینه ای نزدیک به 1.5 دلار استرالیا را در بر خواهد گرفت. سخنگوی شرکت معادن مس تاسمانیا، داشنی نائیدو، گفت که سرمایه گذاری دولت تصمیم راه اندازی مجدد معدن را بسیار جلوتر می اندازد و احتمال انجام آن را بیشتر می کند، و علاوه بر این مزایای اساسی ای برای جوامع محلی و محیط زیست خواهد داشت.

او گفت تصمیم برای راه اندازی مجدد عملیاتها در معدن مونت لیِل نیازمند به سرمایه گذاری سرمایه ای ئی بین 80 میلیون تا 100 میلیون دلار استرالیا خواهد بود. از زمان توقف عملیاتهای معدنکاری در ژانویه 2014، شرکت معادن مس تاسمانیا و شرکت مادر آن، ودانتا، حدود 100 میلیون دلار استرالیا در این پروژه برای توسعه روشهای نوین استخراج از طریق حفر غارهایی در درون توده سنگها، پروژه های زیست محیطی، و اکتشاف و بازسازی محل پروژه سرمایه گذاری کرده اند. بارنِیت گفت،"شرکت معادن مس تاسمانیا به عنوان بخشی از برنامه بازنگری اش برای راه اندازی مجدد معدن در حال بررسی باز-توسعه کارخانه فراوری و مدار انتقال سنگ معدن با امکان به کار گیری کامیونهای برقی برای رساندن سنگ معدن از اعماق معدن به سطح زمین می باشد. این رویکردی بدیع است که معدن مونت لیل را به نخستین عملیات معدنکاری زیر زمینی کاملاً الکتریکی در تاسمانیا بدل خواهد کرد."


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد