فولاد و آهن

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن:

صادرات فولاد ایران به اروپا نشانه توان نیروهای بومی است

صادرات فولاد ایران به اروپا نشانه توان نیروهای بومی است
پایگاه خبری معدن نیوز -معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان اعلام کرد: نخستین محموله صادراتی این واحد تولیدی به مقصد اروپا بارگیری شده و راهیابی به بازارهای اروپایی نشانه توانمندی و تخصص نیروهای بومی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز دکتر احسان دشتیانه در همایش بازاریابی مدرن، فروش و صادرات محصولات فولادی و مواد اولیه که از سوی استیل پرایس(Steel Price)  در هتل پارسیان کوثر تهران برپا شد، افزود : بهترین راه حمایت از تولید ملی، تشویق صادرات است.

وی با اشاره به این که ذوب آهن اصفهان تنها تولید کننده ریل و تیرآهن بال پهن است گفت : تولیدی می تواند مناسب باشد که در سطح بین المللی حضور داشته باشدو لذا توجه به صادرات و حضور در بازارهای بین المللی موجب تقویت تولید ملی از طریق افزایش بهره وری و تلاش برای کاهش قیمت تمام شده می شود .

وی با اشاره به اینکه حضور مداوم در بازارهای صادراتی یکی از اولویت های اصلی ذوب آهن اصفهان است ، اظهار داشت : این شرکت دو دهه قبل موفق به صادرات یک میلیون تن از محصولات خود به کشور چین شد و این امر نشانگر توانایی فولادسازان ایرانی در صادرات است .

دکتر دشتیانه گفت :  ایران در سال 2000 میلادی (1379 خورشیدی) ظرفیت فولاد خود را به پنج میلیون و 800 هزار تن رساند و در سال 2015 با جهش 9 میلیون و 200 هزار تنی به رقم 15 میلیون تن رسید اما چین از 131 میلیون تن تولید با رشد 700 درصد در این دوره به 800 میلیون تن رسید.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن گفت: امروز در جهان 80 درصد تولید فولاد به وسیله زغال سنگ صورت می گیرد اما در ایران به دلیل منابع گازی ارزان رویکرد متفاوتی وجود دارد .

وی یادآوری کرد: براساس افق 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی فولاد پیش بینی شده است و در صورت تحقق آن سرانه مصرف فولاد به 380 کیلوگرم می رسد. در این برنامه باید 20 میلیون تن صادرات صورت گیرد.

دکتر دشتیانه افزود: اکنون میزان صادرات فولاد (برپایه آمار سال 1395) به 6 میلیون تن رسیده است و چنانچه بخواهیم صادرات برابر سند چشم انداز رشد کند، ارتقای چهار برابری نسبت به میزان کنونی ضرورت دارد.

وی گفت : مجوز دولت در سال 1393 برای آزادسازی صادرات فولاد، سیاست درستی بود  زیرا تنها راه نجات و پیشرفت صنعت فولاد ایران ، صادرات است .

معاون فروش و بازاریابی ذوب آهن گفت : تحقق برنامه صادراتی در چارچوب سند چشم انداز به برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز دارد . ضمن اینکه ایجاد یک کنسرسیوم صادراتی برای جلوگیری از رقابت منفی در قیمت های صادراتی ضروری به نظر می رسد .

شایان ذکر است در این سمینار ، پنل بررسی جایگاه ایران در بازار جهانی فولاد با حضور احسان دشتیانه معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان، بهمن تجلی زاده معاون فروش شرکت فولاد خوزستان ،قدیر قیافه رئیس انجمن سنگ آهن ایران و رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران برگزار شد.

همچنین در این سمینار سه تن از برجسته ترین اساتید بازاریابی بین المللی از شرکت های استمکور و ام سون متالز و دکتر جعفری طهرانی رئیس امور بین الملل انجمن سنگ آهن در خصوص روش های روز بازاریابی و صادرات دنیا سخنرانی کردند .


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد