صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گردهمایی معاونان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران خواستار شد:

اجرای ۴۵ برنامه راهبردی سیاست های اقتصاد مقاومتی با همکاری شرکت های استانی

اجرای ۴۵ برنامه راهبردی سیاست های اقتصاد مقاومتی با همکاری شرکت های استانی
پایگاه خبری معدن نیوز -معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گردهمایی معاونان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران از اجرای ۴۵ برنامه راهبردی سیاست های اقتصاد مقاومتی با همکاری شرکت های استانی خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت در جمع معاونان صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی سراسر کشور با اشاره به تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز کارگر و معلم، اظهارکرد: با ید با همکاری شرکت های استانی ، تحقق 45 برنامه راهبردی سیاست های اقتصاد مقاومتی  که  به وزارت صنعت،معدن وتجارت ابلاغ شده و در راستای ماموریت ها و اهداف سازمان قرار دارد را با جدیت پیگیری می نماییم.
علی یزدانی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی امسال گفت: 45 برنامه این سیاست ها بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است. بسته رونق تولید و اشتغال (با 19 وظیفه مستقیم بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت)، بسته تامین مالی و سرمایه گذاری (با یک وظیفه مستقیم بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت) ، در بسته جذب، توسعه و تعمیق تکنولوژی (با 4 وظیفه مستقیم بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت)، بسته توسعه صادرات غیر نفتی و مدیریت هدفمند واردات(با 2 برنامه مستقیم و15 برنامه مشترک برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت)، بسته اشتغال و توانمند سازی نیروی کار(با3 وظیفه مستقیم بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت) موضوعات مشخصی به سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی واگذار شده است که  برنامه های اجرایی آنها تهیه و ارسال شده است که پس از تایید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای اجرا، ابلاغ خواهد شد.
 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه متاسفانه سعی بر آن است بر خلاف عزت ملی نقش دولت را کمرنگ جلوه دهند، این درحالی است که در سراسر کشور اقدامات مناسبی توسط دولتمردان انجام شده است، ادامه داد: امروز پروژه ای در شهرک صنعتی اشتهارد و با فعالیت ماشین سازی افتتاح می شود که ساخت و راه اندازی آن  بیش از یک سال   زمان برده و با سرمایه گذاری شرکت معروف ایتالیایی است که بعد از برجام به کشور و در حوزه فولاد بازگشته است. سایر پروژه های ملی نیز در برجام افتتاح شده یا در حال افتتاح است. حال آنکه برخی تلاش دارند آنگونه نشان دهند که هیچ اتفاقی در کشور نیافتاده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در استان البرز فقط 3 شهرک صنعتی وجود داشت اما در سال قبل 6 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب به این استان اضافه شد، افزود: فقط در شهرک صنعتی اشتهارد برای توسعه شهرک فعلی و ایجاد شهرک جدید اقدام شد. همچنین عملیات اجرایی شهرک صنعتی نجم آباد با وسعت 500 هکتار آغاز خواهد شد.
یزدانی با تاکید بر اینکه هر فرد در حوزه خود باید تلاش کند و آنچه در سال های فعالیت دولت یازدهم اتفاق افتاده است بازگو شود، گفت: یک هفتم از رقم بودجه کشور سهم یارانه سلامت است و این همان رفتن پول بر سفره ایرانیان است. همانطور که در دو سال گذشته تراز تجاری کشور مثبت بوده است در سال گذشته 24 هزار بنگاه کوچک 17 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند و اثرات آن قابل رهگیری است.   
معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت در پایان سیاست ها و برنامه های راهبردی سازمان تشریح وضمن تاکید بر آموزش واحدهای صنعتی  وارتقاء سطح توانمندی آن ها متناسب با علم نوین خواستار عزم همگانی  برای ایجاد رونق در فضای کسب وکار  شد.
همچنین در این گردهمایی یک روزه  غلامرضا سلیمانی عضو هیات مدیره و معاون صنایع کوچک  سازمان نیز بهبود فضای کسب وکار در کشور را مستلزم همکاری مشترک دولت و تشکلهای خصوصی برشمرد و گفت: توسعه اقتصادی در کشور نیازمند شناسایی پتانسیل های موجود در هر منطقه  واجرای سیاست ها متناسب با ویژگیهای  آن منطقه می باشد.
سلیمانی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور را از دیگر برنامه های اصلی این مجموعه عنوان کرد و گفت: می توان در هرمنطقه براساس وضعیت کسب وکار ، موقعیت جغرافیایی  و... سند توسعه طراحی کرد ، در چنین شرایطی  ایجاد رونق در استان ها و بهبود فضای تولید عملیاتی تر محق خواهد شد.
وی همچنین آموزش و توانمند سازی نیروهای انسانی  مستقر در شرکت های استانی و همچنین واحدهای صنعتی را از دیگر ملزومات توسعه  اقتصادی در کشور  توصیف کرد و افزود: همه ما باید همگام  با علم ‌و تکنولوژی روز دنیا حرکت نماییم  در غیر اینصورت  نخواهیم توانست  در سطح بین المللی پیشرفت نماییم و عقب خواهیم ماند.
معاون صنایع کوچک سازمان همچنین سیاست های این مجموعه در سال جاری را تشریح و خواستار همکاری همه جانبه همه معاونان شرکت شهرکهای صنعتی استانی در این راستا شد.
توسعه خوشه های کسب وکار،کنسرسیوم های صادراتی ، حمایت از صنایع کوچک  ، ارتقا بهره وری و... از جمله موضوعاتی بود که در این گردهمایی به آن پرداخته شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد