صنایع معدنی

توافق ایران و گینه کوناکری برای تولید و انتقال بوکسیت به ایران/ گزارش فنی و اقتصادی طرح بوکسیت گینه تصویب شد

توافق ایران و گینه کوناکری برای تولید و انتقال بوکسیت به ایران/ گزارش فنی و اقتصادی طرح بوکسیت گینه تصویب شد
پایگاه خبری معدن نیوز- گزارش نهایی طرح توجیه فنی و اقتصادی بوکسیت گینه کوناکری از سوی ایمیدرو و وزیر معادن گینه کوناکری با حضور رییس بندر کوناکری، مشاور معدنی رییس جمهور و همچنین نماینده وزیر دارایی گینه کوناکری به تایید رسید
  بزرگنمايي:

گزارش نهایی طرح توجیه فنی و اقتصادی بوکسیت گینه کوناکری از سوی ایمیدرو و وزیر معادن گینه کوناکری با حضور رییس بندر کوناکری، مشاور معدنی رییس جمهور و همچنین نماینده وزیر دارایی گینه کوناکری به تایید رسید


به گزارش معدن نیوز گزارش نهایی طرح توجیه فنی و اقتصادی بوکسیت گینه کوناکری عصر روز گذشته با حضور مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو و عبدل آیه ماگوسوبا وزیر معادن و زمین شناسی گینه کوناکری تایید و تصویب شد.

بر اساس این گزارش دو طرف همزمان با تایید گزارش فنی و اقتصادی طرح بهره برداری از معدن بوکسیت، شرایط همکاری برای کاهش هزینه ها،‌ نوع اجرا و تامین مالی پروژه را مشخص کردند.

این گزارش توجیهی دربرگیرنده بررسی های انجام شده فنی و اقتصادی(Feasibility Study) طرح تولید و حمل بوکسیت از معدن گینه کوناکری به سواحل جنوبی ایران است که از سوی مشاور آلمانی-انگلیسی انجام،‌ بررسی و نهایی شده است.

بر اساس این گزارش، مقامات دولت گینه در این جلسه با ابراز خرسندی از اقدامات ایمیدرو،‌ تاکید کردند که پیگیری های انجام شده در طول سال های گذشته سبب فعال و نهایی شدن گزارش فنی و اقتصادی شده است.

به گفته وزیر معادن و زمین شناسی گینه کوناکری، این اقدام گامی اساسی در بهره برداری از معدن فوق به شمار می آید.

این گزارش حاکی از آن است که قرارداد بهره برداری از معدن بوکسیت گینه کوناکری از سوی ایمیدرو در دولت یازدهم در سال 94، به مدت 25 سال تمدید شد.

این گزارش می افزاید، ذخیره بوکسیت این معدن به 300 میلیون تن می رسد و یکی از منابع تامین مواد اولیه برای دستیابی به اهداف توسعه صنعت آلومینیوم در ایران محسوب می شود.

براساس گزارش نهایی طرح توجیه فنی و اقتصادی بوکسیت گینه کوناکری، مشاور خارجی موضوعاتی همچون برداشت مواد معدنی،‌ هزینه حمل و قیمت تمام شده را ارایه کرده است که در پایان جلسه مقامات دو طرف، ابتدا مقرر کردند دولت گینه با هدف پایین آوردن هزینه تولید،‌ عوارض و مالیات بهره برداری از معدن بوکسیت را کاهش داده و استخراج و بهره برداری از این معدن را به مناقصه بین المللی بگذارد.

این گزارش می افزاید: منابع مالی این طرح از طریق بانک توسعه اسلامی و بانک توسعه افریقا تامین می شود. ایمیدرو نیز مشاور خارجی طرح را از سال 1394 جذب کرده که طی این مدت به تهیه و بازنگری طرح توجیهی فنی و اقتصادی مبادرت کرده است.

بر اساس این گزارش، طبق این طرح قرار است سالانه 4 میلیون تن بوکسیت از این معدن استخراج و برای تبدیل به پودر آلومینا به جنوب ایران منقل شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد